گردشگران چینی به دلیل تعقیب گوزن برای عکاسی جریمه شدند

به گزارش شاتر عکاسی، گروهی از گردشگران چینی هفته پیش در تعطیلات روز ملی جمهوری چین به دلیل دنبال کردن گونه های در معرض خطر گوزن با ماشین های آف رود برای عکاسی، 15/75 دلار جریمه شدند.

گردشگران چینی به دلیل تعقیب گوزن برای عکاسی جریمه شدند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش CCTV هفت توریست که در سفر تبت بودند، چهارشنبه گذشته برای عکاسی از گوزن ها وارد ناحیه حفاظت شده طبیعی در این منطقه شدند.

در عکس هایی که شاهد این ماجرا گرفته است، گروهی از گوزن ها در دشت دیده می شوند که در حال فرار هستند و دو راننده ماشین های سفید رنگ آنها را تعقیب می نمایند.

مقامات جنگلداری تبت، یکشنبه در بیانیه ای اعلام کردند که گروه های توریست با این دو ماشین بیش از یک دقیقه این گوزن ها را دنبال کردند تا بتوانند از آنها عکس بگیرند.

این هفت توریست هر یک 15 هزار یوان چین (2/250 دلار) جریمه شدند. در این بیانیه همچنین آمده است که مقامات مسئول حفاظت از این ناحیه طبیعی نیز باید در این مورد جوابگو باشند.

تقاضا برای پوست گوزن ها باعث شده این گونه از شاخ داران تبتی در معرض انقراض قرار بگیرند. البته بعد از سرکوب شکار غیرقانونی آنها، تعداد آنها تا حدی بهبود پیدا نموده است.

یکی از مسئولان جنگلداری تبت می گوید تعقیب شدن با ماشین می تواند برای گوزن ها کشنده باشد.

گوزن ها وقتی تعقیب می شوند می ترسند؛ بنابراین سعی می نمایند با نهایت سرعت خود فرار نمایند. آنها واکنش شدید استرسی دارند و این موضوع می تواند زمانی که در حال فرار هستند عملکرد قلب و عروق آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

طبق این گزارش مسئولان جنگلداری ناحیه 300 کیلومتر مربعی از این منطقه طبیعی را بعد از تعقیب ماشین ها جستجو کرد؛ اما هیچ گوزنی را زخمی یا کشته شده نیافتند.

منبع: کجارو / newsrepublic.net
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 448

به "گردشگران چینی به دلیل تعقیب گوزن برای عکاسی جریمه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران چینی به دلیل تعقیب گوزن برای عکاسی جریمه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید