کدام گردنه 7 ماه از سال 5 متر برف دارد!

به گزارش شاتر عکاسی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با اشاره به مسدود بودن گردنه تته بعد از اولین بارش برفی که در ارتفاعات استان داشتیم، گفت: این گردنه معمولا بیش از هفت ماه از سال مسدود است.

کدام گردنه 7 ماه از سال 5 متر برف دارد!

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، فریبرز کرمی گفت: گردنه تته که محور پاوه را به مریوان متصل می کند یکی از برف گیرترین گردنه های استان است که هم اکنون نیز بعد از بارش های چند روز اخیر مسدود شد و همچنان بسته است.

وی ادامه داد: این گردنه معمولا از اولین بارندگی فصل سرما تا اردیبهشت و خرداد و به مدت بیش از هفت ماه از سال مسدود است و امکان بازگشایی آن نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در ایامی که برف سنگین باشد گاهی ارتفاع برف در گردنه تته به بیش از پنج متر هم می رسد، اظهار کرد: در این شرایط با هدف جلوگیری از بروز هرگونه حادثه یا مشکل این گردنه بازگشایی نمی شود.

کرمی مطرح کرد: معمولا در تمام فصل سرما این گردنه مسدود می ماند و راستا جایگیزینی از سمت نودشه برای تردد از پاوه به مریوان در نظر گرفته می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه طول راستا این گردنه در استان کرمانشاه را حدود شش کیلومتر اظهار داشت و ادامه داد: مابقی راستا این گردنه در استان کردستان است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بجز این گردنه در هیچ گردنه دیگری مسدودی نداریم، اضافه کرد: برای بارندگی های فردا(دوشنبه) که احتمال بارش برف در ارتفاعات وجود دارد نیز نیروهای راهداری در آماده باش هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 594

به "کدام گردنه 7 ماه از سال 5 متر برف دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام گردنه 7 ماه از سال 5 متر برف دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید