نکات مهم طراحی حمام کوچک

به گزارش شاتر عکاسی، آیا شما از جمله افرادی هستید که به دنبال راهکاری برای بزرگ تر نشان دادن حمام هستید؟ بدون شک طراحی حمام نیز مانند سایر قسمت های خانه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. طراحی حمام کوچک در مقابل حمام بزرگ با چالش هایی رو به رو است. شاید در ابتدا این گونه تصور کنید، برای دستیابی به حمامی بزرگ تر احتیاج به بازسازی و ایجاد تغییرات اساسی در طراحی حمام می باشد. اما به واقع می توان تنها با تغییر استایل این فضا، به بزرگ تر نشان دادن فضای حمام یاری کرد. آن چه که در ادامه این مطلب از ما به بیان آن می پردازیم، ارائه ایده هایی در زمینه بزرگنمایی فضای حمام می باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

نکات مهم طراحی حمام کوچک

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

استفاده از پنجره های سقفی

در صورتی که این امکان وجود دارد، می توانید نسبت به ساخت پنجره های سقفی در حمام اقدام نمایید. استفاده از این پنجره ها امکان ورود نور بیش تر به فضای حمام را ایجاد نموده و همین امر می تواند در بزرگ تر نشان دادن فضای حمام به شما یاری کند.

استفاده از سبدهای حصیری

سبدهای حصیری از جمله المان های کاربردی و دکوراتیو در طراحی حمام شناخته می شوند. از این سبدها می توان برای قرار دادن وسایل اضافه موجود درحمام استفاده نموده و در نتیجه از ایجاد هرج و مرج در حمام جلوگیری به عمل آورد. استفاده از نمونه هایی از این سبدها که از رنگ خنثی در طراحی آن ها استفاده شده باشد می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده در حمام در نظر گرفته گردد.

استفاده از سینک شناور

شاید بهتر باشد از نمونه سینک های روشویی کابینت دار در طراحی حمام های کوچک استفاده ننموده و به جای آن به فکر استفاده از سینک های شناور باشید. در صورتی که به دنبال اجرای ایده های سبک مدرن در طراحی حمام هستید، به کارگیری این مدل سینک می تواند پیشنهاد خوبی برای استفاده باشد.

ساخت شلف توکار

استفاده از شلف هایی که درون دیوار ساخته می شوند از دیگر ایده هایی است که می توانید در طراحی حمام کوچک مورد استفاده قرار دهید. این گونه شلف ها با قرار گیری درون دیوار، هیچ گونه فضای اضافه اشغال نمی نماید. می توان در کنار دوش حمام نمونه ای از این شلف ها طراحی نموده و از آن برای قرار دادن شامپو و وسایل حمام استفاده کرد.

استفاده از رنگ سفید

رنگ سفید نمونه ای از بهترین رنگ هایی است که می توانید در طراحی حمام کوچک مورد استفاده قرار دهید. به یاد داشته باشید که هرچه طراحی حمام ساده تر باشد، فضای آن بزرگ تر از آن چه که هست نمایش داده می گردد. در جهت جلوگیری از ایجاد فضایی یکنواخت می توانید از گیاهان سبز رنگ در کنار رنگ سفید استفاده نمایید. به کارگیری الگوها نیز می تواند در این زمینه به شما یاری کند.

استفاده از سینک روشویی بیضی شکل

سینک روشویی بیضی شکل از جمله المان هایی است که استفاده از آن در طراحی حمام کوچک زیاد به چشم می خورد. استفاده از این مدل سینک در طراحی سبک مینیمالیسم نیز رایج بوده و از این رو می تواند گزینه ای مناسب برای حمام های کوچک نیز باشد. هم چنین کانتر موجود در زیر این سینک ها می تواند فضای مناسبی برای قرار دادن وسایل فراهم کند.

انتخاب کفپوش مناسب

استفاده از کفپوش های طرح دار می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده در طراحی حمام کوچک باشد. به کارگیری این گونه کفپوش ها در کنار دیوارهایی که تنها از یک رنگ ساده در طراحی آن ها استفاده شده است، می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده باشد. در صورتی که تمایل به استفاده از این گونه کفپوش ها دارید، بهتر است از یک طراحی ساده برای سایر المان ها استفاده نموده و کفپوش را به نقطه کانونی در طراحی حمام تبدیل نمایید.

استفاده از آینه های بزرگ

آینه یکی از المان های اساسی در طراحی حمام شناخته می گردد. شاید زمان آن رسیده است که از آینه هایی با طراحی متفاوت استفاده نمایید. برای مثال به این منظور می توانید از آینه هایی در ابعاد بزرگ بهره ببرید. این المان با خاصیت بازتابندگی نور می تواند دربزرگ تر نشان دادن فضای حمام کارگشا باشد.

استفاده صحیح از رنگ ها

استفاده از رنگ های غالب از دیگر ایده هایی است که می توانید در طراحی حمام مورد استفاده قرار دهید. به این منظور باید از یک طراحی ساده در حمام استفاده نموده و در کنار آن از یک رنگ غالب استفاده نمایید. برای مثال رنگ رزگلد می تواند ایده ای متفاوت و مناسب برای انجام این کار باشد. استفاده از المان های متالیک نیز می تواند در این زمینه به شما یاری کند. استفاده از این گونه المان ها می تواند فضایی لوکس برای شما به ارمغان آورد.

عدم استفاده از پرده حمام

بهتر است در طراحی حمام های کوچک از پرده حمام استفاده ننموده و به جای آن به فکر استفاده از درب های شیشه ای باشید. عدم استفاده از پرده می تواند در بزرگنمایی فضای حمام به شما یاری کند. استفاده از درب های شیشه ای می تواند فضایی مینیمال و زیبا در اختیار شما قرار دهد.

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن پرداختیم ارائه ایده ها و راهکارهایی در زمینه طراحی حمام کوچک می باشد. استفاده از این ترفندهای ساده و کم هزینه یاری می نماید که فضای حمام بزرگ تر از آن چه که هست نمایش داده گردد. آیا شما نیز تجربه ای در این زمینه دارید، در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود در این زمنیه را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 642

به "نکات مهم طراحی حمام کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم طراحی حمام کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید