مالیات بر ارث سیم کارت چقدر است؟

به گزارش شاتر عکاسی، یک کارشناس امور مالیاتی توضیحاتی را درمورد اندازه و نحوه محاسبه مالیات بر سیم کارت ارائه کرد.

مالیات بر ارث سیم کارت چقدر است؟

به گزارش ایسنا، محسن ابراهیمی درمورد مقدار مالیات بر ارث سیم کارت شرح داد: طبق ماده 17 قانون مالیات های مستقیم، حق الامتیاز سیم کارت 10 درصد ارزش روز سیم کارت است.

وی ادامه داد: بنابراین اگر همان روزی که فرد فوت نموده قیمت سیم کارت 10 میلیون تومان باشد و ورثه قصد داشته باشند حق الامتیاز آن را همان روز واگذار نمایند، باید یک میلیون تومان که درواقع 10 درصد قیمت روز سیمکارت است را را بابت مالیات بر ارث پرداخت نموده و مالیات دیگری به آن تعلق نمی گیرد.

بر اساس این گزارش، پیش از سال 1395، بعد از اینکه فردی فوت می کرد، ورثه مجبور بودند ظرف شش ماه در اظهارنامه ای همه اموال متوفی را اعلام و مالیات بر ارث را به موجب این اظهارنامه پرداخت نمایند. اما با توجه به شرایط اجتماعی کشور که معمولا بسیاری از وراث تمایل نداشتند بلافاصله ارث به جای مانده را تقسیم نمایند، الزام به معین تکلیف و پرداخت مالیات نارضایتی هایی برای مردم ایجاد نموده بود. به همین علت قانون از سال 1395 تغییر کرد و پس از آن وراث می توانند هر زمانی که تمایل داشتند اموال متوفی را معین تکلیف نموده و در همان زمان مالیات پرداخت نمایند؛ بنابراین وراث تا زمانی که نخواهند اموال متوفی را معین تکلیف نمایند، نباید هیچ مالیاتی پرداخت نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1402 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2254

به "مالیات بر ارث سیم کارت چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالیات بر ارث سیم کارت چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید