لیزر موهای زیر بغل راهی دائمی برای زیبایی و خلاصی از موهای زائد

به گزارش شاتر عکاسی، لیزرها یک پرتو شدید نور را برای از بین بردن دائمی مو یا زخم ها از بدن به کار می برند. در طول حذف موهای زائد، پالس لیزری به فولیکول مو وارد می گردد، جایی که فولیکول را می سوزاند و مانع از رشد مو می گردد. در ادامه با این روش بیشتر آَشنا خواهید شد.

لیزر موهای زیر بغل راهی دائمی برای زیبایی و خلاصی از موهای زائد

به گزارش کلینیک لیزر موهای زائد پرشین لیزرها یک پرتو شدید نور را برای از بین بردن دائمی مو یا زخم ها از بدن به کار می برند. در طول حذف موهای زائد، پالس لیزری به فولیکول مو وارد می گردد، جایی که فولیکول را می سوزاند و مانع از رشد مو می گردد. لیزرها بعلاوه برای حذف برخی از انواع زخم ها استفاده می شوند و یک لایه سالم پوستی را در زیر نمایش می دهند. درمان با لیزر برای همه افراد مناسب نیست. این درمان برای افراد سفید پوست بهتر نتیجه می دهد و ممکن است برای رسیدن به نتیجه دلخواه چندین درمان احتیاج باشد. هنگام استفاده از لیزر در زیر بغل، درمانگرها باید مراقبت های ویژه ای برای جلوگیری از عوارض جانبی بالقوه داشته باشند.

لیزر موهای زیر بغل یک درمان دائمی برای از بین بردن موهای زائد است

این درمان از لیزر آرایشی استفاده می نماید که با توجه به نوع پوست و موی شما تنظیم شده است. لیزر یک پرتوی متمرکز از نور را شلیک می نماید که به رنگدانه موجود در فولیکول های مو راهنمایی می گردد. این کار فولیکول را در ریشه آن را از بین می برد و مانع از رشد مجدد آنها می گردد..

لیزر موی زائد چگونه کار می نماید؟

لیزر موهای زائد با استفاده از نور متمرکز کار می نماید تا فولیکول های مو- حفره های کوچکی در پوست که موها از آنجا رشد می نمایند- را تحت تاثیر قرار دهد. فولیکول مو لیزر را که به رنگدانه ملانین مو جذب شده است جذب می نماید، و مو فورا تبخیر می گردد.

رنگدانه موجود در مو لیزر را جذب می نماید، بنابراین موهای تیره تر لیزر را به طور موثرتری جذب می نمایند، به همین خاطر افرادی که موی تیره و پوست روشن دارند، کاندیداهای ایده آلی برای لیزر موهای زائد هستند.

بیماران دارای پوست تیره معمولا باید با نوع خاصی از لیزر درمان شوند که مو را در برابر پوستشان نمایان می نماید.

افرادی که موهای روشن دارند، کاندیداهای خیلی مطلوبی نیستند، و بعلاوه کمتر محتمل است که نتایج موثری را تجربه نمایند، زیرا لیزر به خوبی بر موهای بدون رنگدانه متمرکز نمی گردد. حذف موی زائد با لیزر بر موهای بلوند، خاکستری یا سفید موثر نیست.

لیزر حذف موی زائد بر روی چه نوع مویی برترین اثر را دارد؟

لیزر بر روی موهای قهوه ای میانه، قهوه ای تیره و موهای سیاه برترین نتیجه را خواهد داشت. لیزر با هدف قرار دادن مو با نور و حرارت کار می نماید. نور حاصل از لیزر جذب رنگدانه تیره (ملانین) می گردد که در داخل مو واقع شده است؛ حرارت نیز از ساقه مو به ریشه مو منتقل می گردد و سلول هایی که ریشه مو را به منبع خون متصل می نمایند، نابود می نماید.

اگر ملانینی در مو وجود نداشته باشد، گرما نمی تواند جذب گردد، بنابراین بر روی این سلول های متصل نماینده هیچ تأثیری ندارد.

لیزر به طور موثر برای موهای ضخیم و تیره که میزان فراوانی ملانین دارند کاربرد دارد، زیرا انرژی لیزر به سرعت به وسیله موهای ضخیم دارای رنگدانه زیاد جذب می گردد و همین امر باعث می گردد درمان بسیار موثر باشد.

مثال خوبی برای نشان دادن این نکته این است که تصور کنید اگر شما در یک روز بسیار گرم و آفتابی لباس های تیره رنگی به تن داشته باشید، با در نظر گرفتن این نکته که نور خورشید فورا جذب هر چیز تیره رنگ می گردد، چه احساسی خواهید داشت. حال فرض کنید اگر یک لباس سفید پوشیده باشید، چه احساسی خواهید داشت، قطعا احساس خنکی بیشتری می کنید، چرا که نور از لباس سفید منعکس می گردد. لیزر نیز به همین شیوه عمل می نماید.

آماده سازی برای لیزر موهای زائد زیر بغل

به نقل از متخصصین لیزر رازی قبل از قرار دیدار، پزشک شما باید دستورالعمل های آماده سازی کامل را ارائه دهد. پیگیری این دستورالعمل، اثربخشی روش را بهبود می بخشد و خطر عوارض جانبی را کاهش می دهد. در اینجا چند توصیه رایج وجود دارد:

* چند روز قبل از انجام این کار، از نور خورشید دور باشید. لیزر از بین بردن موی زائد نباید روی پوست برنزه انجام گردد.

* از تحریک پوست جلوگیری کنید.

* از وکس و چیدن مو خودداری کنید.

* سعی کنید از داروهای ضد التهابی که ممکن است خونریزی را افزایش دهند، مانند آسپیرین استفاده نکنید.

* اگر عفونت فعال، مانند تبخال و یا عفونت باکتریایی پوست دارید این روش نباید انجام گردد.

علاوه بر این، اگر پوست تیره دارید، ممکن است توصیه گردد که یک ترکیب سفید نماینده پوستی را به محل درمان اعمال کنید.

از لیزر برای اصلاح و زیباسازی اعضای دیگر بدن هم استفاده می گردد یک از این کاربرد ها لیزر بینی است

روش حذف موهای زائد زیر بغل با لیزر

قبل از انجام این کار، یک متخصص پزشکی (یک پزشک، دستیار پزشک یا پرستار) منطقه درمان را تمیز می نماید. اگر این منطقه خیلی حساس باشد، می توان از ژل بی حس نماینده استفاده کرد. در طول فرآیند، احتیاج است هر فردی در اتاق عینک محافظ ویژه برای جلوگیری از آسیب لیزر به چشم بپوشد.

هنگامی که ژل بی حس نماینده آغاز به عمل می نماید، متخصص پزشکی یک پرتوی نور با انرژی زیاد را در منطقه مورد نظر متمرکز می نماید. هرچه مساحت مورد نظرتان بزرگ تر باشد، فرآیند بیشتر طول می کشد. منطقه ها کوچک می تواند به میزان چند دقیقه طول بکشد، در حالی که منطقه ها بزرگتر مانند قفسه سینه می تواند یک ساعت یا بیشتر طول بکشد.

برخی از بیماران حساسیتی مشابه ضربه کش یا سوزش ناشی از آفتاب سوختگی را گزارش می دهند. از آنجایی که مو با استفاده از انرژی لیزر تبخیر می گردد، بوی سوختگی به مشام می رسد.

پس از حذف موهای زائد زیر بغل با لیزر چه انتظاری باید داشت؟

زمان بهبودی بعد از لیزر زیر بغل حداقل است و بیشتر بیماران می توانند مستقیما به زندگی طبیعی بازگردند. درست همان طور که استفاده از کرم ضد آفتاب قبل از انجام این روش مهم است، پس از این روش نیز ادامه دادن آن حائز اهمیت است. این کار به جلوگیری از سوزش بیشتر یاری می نماید.

بلافاصله پس از انجام آزمایش می توانید انتظار کاهش تعداد موهای موجود در منطقه تحت درمان را داشته باشید. دو تا هشت هفته بعد از لیزر موهای زائد، ممکن است متوجه افزایش رشد مو در ناحیه تحت درمان شوید. دلیل این امر این است که همه فولیکول های مو به یک میزان به لیزر پاسخ نمی دهند. بیشتر بیماران بعد از اولین درمان، کاهش 10 تا 25 درصدی موها را شاهد هستند. معمولا بین سه تا هشت جلسه برای ریزش دائمی مو زمان احتیاج است. انجام ارزیابی با متخصص قبل از انجام این کار شما را به یک ایده بهتر از تعداد جلسات درمانی که ممکن است شما احتیاج داشته باشد، خواهد رساند. بعلاوه، برای حفظ اثر لیزر، شما سالانه به یک جلسه درمان احتیاج خواهید داشت.

نتایج لیزر موهای زائد زیر بغل

درمان از بین بردن موی زائد زیر بغل با لیزر در طی چند سال گذشته موفقیت آمیز بوده است. این تکنولوژی به طور مداوم بهبود می یابد تا نتایج سریع تر و بهتری به دست آورد. موهای ناخواسته به تدریج آغاز به ضخیم تر شدن در برخی منطقه ها نموده و در برخی قسمت ها بخش های طاسی ایجاد می گردد که هیچ مویی ندارد. در انتها دوره درمان، شما زیر بغل های صاف و بدون مو خواهید داشت.

عوارض جانبی لیزر موی زائد زیر بغل

برخی از عوارض جانبی وجود دارند که با لیزر موهای زائد ایجاد می شوند. تعداد زیادی از افراد هیچ عوارض جانبی منفی ناشی از لیزر را تجربه نمی نمایند، اما شانسی برای وقوع مسائل جزئی وجود دارد (به ویژه اگر پوست حساسی دارید).

* قرمزی و تورم

* پوسته پوسته شدن

* آسیب چشم

* عفونت

* زخم

* تغییر رنگ پوست

تعداد جلسات مورد احتیاج

استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد زیر بغل ساده ترین راه برای از بین بردن این موها به طور دائمی است. با این حال، تعداد جلسات می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. میانگین تعداد جلسات از 6 تا 8 جلسه است. دلیل این امر این است که کیفیت و ضخامت فولیکول مو می تواند تعداد بیشتر یا کمتری از جلسات را به خود اختصاص دهد. موهای ضخیم و زبر، به تعداد بیشتری از جلسات احتیاج دارند، در حالی که موهای لطیف به تعداد جلسات کمتری احتیاج دارند.

آیا حذف موی زائد زیر بغل با لیزر دائمی است؟

بله، استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد زیر بغل شما نتایج دائمی به شما خواهد داد. حذف موی زائد با لیزر یک پیشرفت علمی برای از بین بردن موهای ناخواسته برای همواره است. اگر چه برخی از مطالعات نشان می دهد که احتمال رشد دوباره وجود دارد. اگر کیفیت لیزر ضعیف باشد و یا اگر شما از هر گونه اختلال هورمونی رنج می برید، این احتمال وجود دارد که موهای زیر بغل شما مجددا رشد کند. برخی از افراد پوست بدون مو را برای شش ماه تجربه نموده و پس از آن مو به صورت نازک و روشن رشد می نماید. ادامه دادن با یک جلسه اضافی در صورت لزوم، این حالت را حفظ خواهد نمود.

هزینه لیزر حذف موی زائد زیر بغل چقدر است؟

هزینه بر اساس عوامل متعددی از جمله موارد زیر متغیر است:

* تجربه متخصص

* محل جغرافیایی

* میزان منطقه درمان

* تعداد جلسات

سوالات رایج در خصوص حذف موی زائد با لیزر

لیزر موی زائد زیر بغل چقدر دردناک است؟

بیشتر افراد درد ناشی از حذف لیزر مو را قابل تحمل می دانند. این درد با برخورد یک کش به پوست، مقایسه شده است.

با این حال، برخی از افراد پوست حساس تری نسبت به دیگران دارند و برخی نیز دارای آستانه تحمل کمتری برای درد هستند.

چگونه دردر را کاهش دهیم

* داشتن آزمایش حساسیت پیش از درمان، ایده ای از انتظاراتی که می توانیم داشته باشیم را ارائه خواهد داد.

* گاهی اوقات می توان قبل از درمان، از کرم بی حس نماینده یا داروهای ضد درد استفاده کرد.

* در زمان آزمایش حساسیت در خصوص گزینه ها با پزشک گفتگو کنید.

در خصوص تابش حاصل از لیزر موی زائد زیر بغل

این تابش الکترومغناطیسی یونیزه است که همراه با سوختگی، بیماری اشعه (بیماری ناشی از مجاورت زیاد با اشعه ایکس یا اتمی و غیره)، آسیب ژنتیکی و سرطان همراه است. نوع تابش مورد استفاده در سیستم های حذف موی زائد با لیزر، تابش الکترومغناطیسی غیریونیزه است و بنابراین خطری جدی برای سلامتی به حساب نمی آید.

آیا لیزر موی زائد روش ایمنی است؟

حذف موی لیزر به طور ذاتی ایمن است، در صورتی که به وسیله یک متخصص آموزش دیده، واجد شرایط و باتجربه در محیطی امن و کنترل شده انجام گردد.

اپراتورهای غیر پزشکی مسئول آسیب های ناشی از لیزر موی زائد یا سرعت بالا به دلیل خطاهای درمان هستند.

آنالیز اخیر بالینی با عنوان خطاهای درمانی ناشی از استفاده از لیزرها و IPL به وسیله افراد پزشکی غیر رسمی: نتایج یک آنالیز درون کشوری به این نتیجه رسید که لیزر موهای زائد نباید به وسیله اپراتورهای کم آموزش دیده و اپراتورهای غیر پزشکی که دارای توانایی های تشخیص ناکافی هستند انجام گردد.

علاوه بر این، عدم دانش آنها اغلب موجب شده تا وعده های غیر واقعی به مشتریان داده گردد.

منبع: راسخون
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1860

به "لیزر موهای زیر بغل راهی دائمی برای زیبایی و خلاصی از موهای زائد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیزر موهای زیر بغل راهی دائمی برای زیبایی و خلاصی از موهای زائد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید