شناسایی تورهای غیرمجاز به وسیله ثبت در سامانه

به گزارش شاتر عکاسی، معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از راه اندازی سامانه ای برای ثبت تورها و شناسایی تورهای غیرمجاز اطلاع داد.

شناسایی تورهای غیرمجاز به وسیله ثبت در سامانه

سید جواد موسوی سرپرست نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار ، درباره اقدامات معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای جلوگیری از فعالیت تور های غیرمجاز اظهار کرد:ما یک سامانه ثبت تور را به نتیجه رساندیم تا تور های مجاز از تور های غیرمجاز تعیین شوند.

او با تأکید بر اینکه معمولا تور هایی که به وسیله آژانس حرکت می نمایند کد اخلاق دارند، گفت: آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی موظف هستند که حتما تورهایشان را در این سامانه بارگذاری نمایند تا سامانه ای به پلیس و راهور ارائه گردد و تعیین کند کدام تور ها مجاز هستند. این سامانه به مراحل پایانی رسیده است و ما پیگیر رونمایی از آن هستیم.

سرپرست نظارت و ارزیابی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد:هم اکنون سامانه تشخیص تور های مجاز و تور های غیرمجاز به صورت پایلوت اجرا می گردد البته بخش خصوصی و صنف مرتبط نیز خواهان دیدن سامانه هستند تا بتوانیم نواقص آن را با یاری آن ها برطرف کنیم.

لازم به ذکر است در سال های اخیر بعضی از تور های گردشگری حرکات و رفتار های نادرستی را نشان می دهند که با اعتراض مردم روبرو می گردد. معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان متولی امور مرتبط به گردشگری کشور کوشش دارد با طرح و اجرای راه چاره های مختلف از فعالیت چنین تور هایی جلوگیری کند و گردشگران را به همراهی با تور های مجاز دارای کد اخلاقی سوق دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 656

به "شناسایی تورهای غیرمجاز به وسیله ثبت در سامانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی تورهای غیرمجاز به وسیله ثبت در سامانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید