سایپا مشخصات خودروی جدیدش را اعلام نمود ، جزئیات امکانات رفاهی و ایمنی جدیدترین خودروی ایرانی

به گزارش شاتر عکاسی، تعیینات فنی شاهین پلاس تعیین شد. سایپا برای نخستین بار نسخه پلاس شاهین را رونمایی و تعیینات فنی آن را بیان کرد.

سایپا مشخصات خودروی جدیدش را اعلام نمود ، جزئیات امکانات رفاهی و ایمنی جدیدترین خودروی ایرانی

به گزارش خبرنگاران، گروه خودروسازی سایپا از شاهین پلاس در در جریان نمایشگاه دستاوردهای دولت پرده برداشت. شاهین پلاس به عنوان نسخه ارتقا پیدا نموده شاهین اتوماتیک محسوب می گردد که در بخش مشخصات فنی و امکانات تغییرات زیادی را تجربه نموده است. البته این خودرو از لحاظ طراحی کاملا به نسخه قبلی خود شباهت دارد و فقط با برچسب PLUS با نسخه قبلی متمایز شده است.

شاهین پلاس به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ خطی تنفس طبیعی به نام ME 16 مگاموتور مجهز شده که می تواند قدرتی برابر با 115 اسب بخار و گشتاور 147 نیوتن متر را به فراوری برساند. قدرت فراوری شده از این پیشرانه نیز به وسیله گیربکس 5 سرعته دستی برای نسخه دنده ای و گیربکس 6 سرعته CVT ساخت DAE برای نسخه اتوماتیک به چرخ ها منتقل می گردد.

لازم به ذکر است پیشرانه شاهین پلاس در واقع نسخه ارتقا پیدا نموده TU5P ایران خودرو بوده که البته اکنون به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها یا VVT مجهز شده است. این سیستم باعث افزایش بازدهی پیشرانه خواهد شد.

مدل دنده ای و اتوماتیک شاهین پلاس از امکاناتی چون دو کیسه هوا، سامانه کنترل آغاز حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، رینگ آلومینیومی، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، سنسور فشار باد تایرها، آینه های تاشو برقی، دوربین و سنسور پارک عقب، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، تریم داخلی چرم مصنوعی، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک و سانروف بهره می برد.

سایپا برای نسخه فول آپشن شاهین PLUS نیز امکاناتی چون شیشه های دودی عقب، نمایشگر لمسی نو، محدودکننده سرعت، کروز کنترل و کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو را در نظر گرفته است.

شاهین شاهین شاهین

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 شهریور 1402 بروزرسانی: 7 شهریور 1402 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2296

به "سایپا مشخصات خودروی جدیدش را اعلام نمود ، جزئیات امکانات رفاهی و ایمنی جدیدترین خودروی ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایپا مشخصات خودروی جدیدش را اعلام نمود ، جزئیات امکانات رفاهی و ایمنی جدیدترین خودروی ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید