رانندگان مسن که از تکنولوژی حین رانندگی استفاده می نمایند بیشتر تصادف می نمایند ، 40 ثانیه زمان برای تطابق ادراک افراد بالای 55 سال با سیستمهای هوشمند ضروری است

به گزارش شاتر عکاسی، با وجود این که این روزها بسیاری از افراد برای رانندگی خود از ابزارهای هوشمندی مثل اپلیکیشن ها یا سیستم های صوتی گویا استفاده می نمایند، اما به نظر می رسد این موضوع برای افرادی که سن و سال بالایی دارند چندان مفید نیست.

رانندگان مسن که از تکنولوژی حین رانندگی استفاده می نمایند بیشتر تصادف می نمایند ، 40 ثانیه زمان برای تطابق ادراک افراد بالای 55 سال با سیستمهای هوشمند ضروری است

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، نتایج مطالعات مرکز ترافیک و ایمنی ترافیک ایالات متحده نشان می دهد فناوری به جای کارکرد مثبت باعث ایجاد مشکلاتی در رانندگی افراد مسن می گردد.

بر اساس این مطالعه به طور میانه ، رانندگان 55 تا 75 ساله بیش از رانندگان جوان برای تطابق با تکنولوژی های روز به مشکل بر می خوردند و زمان بیشتری نیز صرف می نمایند. محققان از شش خودرو مختلف استفاده کردند که همه آنها در سال 2018 ساخته شده و 128 راننده در این آزمون شرکت کردند که به دو گروه سنی تقسیم شدند ، وظایفی از قبیل استفاده از دستورات صوتی و صفحه نمایش لمسی ، برقراری تماس ، ارسال پیغام و برنامه را نیز در هنگام رانندگی انجام می دادند.

اغلب افرادی که سن و سال بالاتری داشتند گفتند که فناوری باعث شده است احساس حواس پرتی بیشتری داشته باشند و نرخ این حواس پرتی در سنین بالاتر تشدید می شده است. در حالی که رانندگان گروه جوان 31.4 ثانیه طول می کشد تا ناوبری ورودی هوشمند خودرو را انجام دهند ، این رقم برای رانندگان گروه مسن 40 ثانیه طول کشید. ارسال متن و برقراری تماس به ترتیب برای رانندگان جوان 27.7 ثانیه و 17.7 ثانیه و برای رانندگان قدیمی تر به ترتیب 33.8 ثانیه و 24.4 ثانیه طول کشید.

جیک نلسون ، مدیر مشاوره و تحقیقات ایمنی در خصوص ترافیک می گوید: این یک مشکل طراحی است و ربطی به سن ندارد به هر حال فناوری پیچیده با منوهای پیچیده یا دستورات صوتی کار را برای رانندگان مسن دشوارتر می نماید. سالمندان در حال تبدیل شدن به سریعترین جمعیت در حال رشد در کشور هستند و تا سال 2030 ، 20 درصد رانندگان جاده را تشکیل می دهند.تغییرات خاص در سیستم های تفریح درون خودرو ، مانند بهبود فناوری فرمان صوتی ، ساده سازی منوها در نرم افزار ، از بین بردن کنترل های پیچیده کنسول مرکزی و کنترل موقعیت یابی سیستم به منظور توجه رانندگان در جاده ها می تواند نیازهای قدیمی را برآورده سازد و سیستم ها را برای همه رانندگان ایمن تر کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 9 دی 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2196

به "رانندگان مسن که از تکنولوژی حین رانندگی استفاده می نمایند بیشتر تصادف می نمایند ، 40 ثانیه زمان برای تطابق ادراک افراد بالای 55 سال با سیستمهای هوشمند ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رانندگان مسن که از تکنولوژی حین رانندگی استفاده می نمایند بیشتر تصادف می نمایند ، 40 ثانیه زمان برای تطابق ادراک افراد بالای 55 سال با سیستمهای هوشمند ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید