دکوراسیون بوتیک مردانه؛ مشتری را به خرید تشویق کنید!
به گزارش شاتر عکاسی، دکوراسیون بوتیک مردانه و زنانه، به اندازه اجناس، قیمت ها و کیفیت اجناس اهمیت دارد. اگر مغازه شما طراحی مناسب و جذابی نداشته باشد، کار اصلا به آنالیز اجناس شما نمی رسد؛ بنابراین با طراحی دکوراسیون روی جذب مشتریانتان سرمایه گذاری کنید.
جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.
خبرنگاران | سرویس دکوراسیون - همه ما خرده فروشی ها و بوتیک های زیادی در راستا های رفت و آمد خود می بینیم. مغازه هایی رنگارنگ با ویترین و دکوراسیونی که معینا کوشش شده خاص و جذاب باشد؛ بنابراین همه از اهمیت دکوراسیون ویترین و مغازه با خبر هستید. دکوراسیون بوتیک زنانه معمولا تنوع رنگی بیشتری دارد هر چند وقتی صحبت از دکوراسیون بوتیک مردانه و زنانه می گردد، سبک ها و روش های متعددی به ذهن می رسد. ما نیز به نوبه خود در این مطلب کوشش کردیم استراتژی هایی را در رابطه با دکوراسیون بوتیک مردانه و زنانه ارائه دهیم.
اهمیت دکوراسیون بوتیک مردانه
طراحی دکوراسیون بوتیک، موضوعی است که قبلا هم کوشش کردیم در رابطه با آن صحبت کنیم، از دکوراسیون مغازه کوچک گرفته تا طراحی ویترین بوتیک؛ و این خود حکایت از اهمیت دکوراسیون بوتیک مردانه و زنانه دارد. مسئله ای که واقعا ممکن است روی میزان کسب درآمد شما تاثیر گذار باشد.
دکوراسیون ویترین شما در ابتدا باید به گونه ای باشد که مشتری را به داخل مغازه بکشاند و دکوراسیون داخلی مغازه در ادامه باید او را به خرید تشویق کند. مشتری باید در مغازه شما احساس راحتی داشته باشد و بتواند در میان محصولات شما بگردد و آنچه که می خواهد را خریداری نماید.
این نکته را همواره در ذهن داشته باشید: از لحظه ای که مشتری به مغازه شما قدم می گذارد، تا زمانی که حساب می نماید یا بدون خرید از مغازه خارج می گردد، این نحوه چیدمان و طراحی دکوراسیون بوتیک شماست که در فروش شما تغییر قابل توجهی ایجاد می نماید. پس لطفا این موضوع را جدی بگیرید!
نکات مهم در طراحی دکوراسیون بوتیک
ورودی بسیار مهم است
منطقه ورودی بوتیک شما، اولین فضایی است که یک مشتری هنگام ورود به مغازه تان می بیند. این منطقه شامل 1.5 تا 5 متر مساحت است (با توجه به اندازه بوتیک) که در آن فرد از مشتری بالقوه به مشتری بالفعل تبدیل می گردد. اینجا همان نقطه مهم است که مشتری تصمیم می گیرد محصولات شما گران هستند یا ارزان؟ و اینجاست که مشتری در چند ثانیه دکوراسیون فروشگاه، نورپردازی و ویترین های آن را زیر نظر می گیرد.
در این محدوده، چون مشتری در حال تحلیل کلی بوتیک شماست، محتمل است اجناس و جزئیات موجود در این منطقه را نبیند؛ بنابراین این محدوده نباید شامل اجناس یا دکوراسیون خاص و مدنظر شما باشد.
به دیوار سمت راست دقت کنید
براساس تحقیقات صورت گرفته در آمریکای شمالی، 90 درصد مشتری ها به صورت ناخودآگاه بعد از ورود به مغازه به سمت راست می فرایند. اولین دیواری که مشتری در مغازه شما می بیند اصطلاحا دیوار قدرت نام دارد که بیشترین تاثیر را روی مشتری شما می گذارد. پس دقت کنید که در طراحی دکوراسیون بوتیک مردانه، به دیوار سمت راست ورودی، توجه ویژه ای داشته باشید (اینکه چه محصولی را چگونه در این قسمت به نمایش بگذارید).
یک راستا تعریف کنید
با استفاده از مبلمان، ویترین ها و سایر وسائل موجود در مغازه تان، یک راستا معین برای حرکت مشتریان از بدو ورود ایجاد کنید. این راستا باتوجه به اندازه و استایل بوتیک شما تعریف می گردد. به هرحال، شما حالا می دانیدکه بیشتر افراد بعد از ورود به مغازه به سمت راست حرکت می نمایند. پس کار شما این است که دکوراسیون بوتیک را به گونه ای طراحی کنید که مشتریان این حرکت را ادامه دهند و بیشترین دید به محصولات شما را پیدا نمایند. این کار نه تنها شانس خرید را افزایش می دهد بلکه نظم و عبور و مرور در فروشگاهتان را مدیریت می نماید.
دقت کنید که این راستا باید هدف دار باشد و مشتریتان را به جایی که می خواهید راهنمایی کند، مثلا یه یک محصول خاص یا یک ویترین جذاب می تواند هدف این راستا باشد.
سعی کنید سرعت حرکت مشتریان را کم کنید
شما مقدار زیادی وقت و هزینه بابت طراحی دکوراسیون بوتیک خود می کنید و مسلما آخرین چیزی که می خواهید یک مشتری پرعجله است که بدون توجه به این کوشش شما وارد مغازه می گردد. حرکت سریع مشتری در مغازه به این معناست که چیزی نظر او را جلب ننموده است و این یعنی فروش کمتر. یکی از حقه هایی که در این موارد به کار برده می گردد ایجاد سرعت گیر است. این سرعت گیر می تواند یک محصول خاص، یک علامت، یک تابلو یا هرچیزی که وقفه ای در حرکت مشتری ایجاد می نماید، باشد.
اطمینان حاصل کنید که مشتریان احساس راحتی می نمایند
بر اساس تحقیقات پاکو آندرهیل معین شده است که مشتریان، به خصوص بانوان، از ورود به راهرو هایی که در آن احتمال برخورد با فرد دیگری وجود داشته باشد پرهیز می نمایند. این موضوع حتی زمانی که مشتری واقعا به یک محصول جذب شده است هم تاثیرگذار است. بهترین راه برای جلوگیری از این مسئله این است که فضای بوتیک را به گونه ای بچینید که هر شخص حریم شخصی خود را حفظ و بتواند آزادانه حرکت کند.
فکری برای محل صندوق بکنید
در طراحی دکوراسیون بوتیک مردانه، اینکه صندوق فروشگاه را کجا قرار دهید، روز ها ممکن است فکر شما را درگیر کند. به هرحال اولین قانون در رابطه با محل قرارگیری صندوق این است که باید صندوق باید در یکی از آن نقاط سرعت گیری که قبلا درباره آن صحبت کردیم قرار بگیرد.
اگر قرار است مشتریان به طور طبیعی اول به سمت راست بوتیک شما سرک بکشند، پس بهتر است در راستا پیش فرضتان آن ها را دورتا دور مغازه بگردانید و در نهایت در سمت چپ ورودی کانتر را قرار دهید. البته که این تصمیم بسیار با اندازه و شکل مغازه مرتبط است و این یعنی باید خودتان را جای مشتری بگذارید و ببینید اگر وارد مغازه خودتان شوید، ترجیح می دهید صندوق کجا قرار داشته باشد؟ کانتری در فروشگاه قرار دهید که مشتری بتواند به راحتی خرید و لوازمش را روی آن قرار دهد. همچنین از دیوار پشت کانتر استفاده و یک نمای جذاب روی آن ایجاد کنید.
سخن آخر
دقت کنید که اگر به تنهایی قرار است بوتیک را مدیریت کنید، دکوراسیون آن باید به گونه ای باشد که دید کافی نسبت به کل فروشگاه داشته باشید. در فروشگاه خود قدم بزنید، دوستان و همکاران خود را به فروشگاهتان دعوت کنید و نظرشان را بپرسید. ببیند آیا در راستای که تعریف نموده اید حرکت می نمایند؟ مشتریانتان را زیر نظر بگیرید، ببینید از چه چیزی پرهیز می نمایند، به چه چیزی جذب می شوند و اصلا چگونه حرکت می نمایند. در این صورت به مرور زمان می توانید دکوراسیون بوتیک مردانه خاص خودتان را داشته باشید. امیدواریم مطالب فوق آموزش طراحی دکوراسیون بوتیک زنانه و مردانه خوبی برای شما بوده باشد.همچنین مطالعه7 نکته در طراحی ویترین بوتیک + 25 ایده جذاب را برای طراحی هر چه بهتر بوتیک تان توصیه می کنیم.
در صورتی که در این زمینه تجربه ای دارید، آن را با ما در میان بگذارید.
منبع: setare.com