دریافت علائم رادیویی ناشناخته از سیارات ناشناس

به گزارش شاتر عکاسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، مدل های این علائم رادیویی نشان می دهد که بعضی از آنها ممکن است به دلیل تداخل میدان های مغناطیسی بعضی سیارات و ستاره هایی که آنها به دورشان می چرخند، شکل گرفته باشد و با آنالیز آنها امکان کشف و شناسایی سیارات ناشناخته و دوردست فراهم می آید.

دریافت علائم رادیویی ناشناخته از سیارات ناشناس

تا به حال بیش از 4500 سیاره در خارج از منظومه شمسی شناسایی شده اند که به دور ستاره های مختلفی می گردند. برای کشف این سیاره ها از روش های مختلفی استفاده می گردد، اما ستاره شناسان هلندی و استرالیایی برای نخستین بار از امواج رادیویی و یک تلسکوپ آرایه ای فرکانس پایین (LOFAR) برای شناسایی آنها استفاده نموده اند.

استفاده از علائم رادیویی برای شناسایی سیارات تازه، مدل سازی دقیق تر از نحوه حرکت آنها را هم ممکن می نماید و حتی از این طریق می توان مدارهای حرکتی ستاره هایی که این سیارات به دور آنها حرکت می نمایند را هم تشخیص داد.

از سوی دیگر، ستارگان حامل مقادیر عظیمی از مواد و ذرات باردار هستند که تعامل آنها با میدان مغناطیسی سیارات موجب فراوری شفق قطبی و امواج رادیویی می گردد. انتظار می رود استفاده از این روش در آینده تعداد سیارات شناسایی شده دوردست را به اندازه چشمگیری افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1848

به "دریافت علائم رادیویی ناشناخته از سیارات ناشناس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت علائم رادیویی ناشناخته از سیارات ناشناس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید