دره شمالی جنگل گلستان گرفتار آتش ، آب پاشی هوایی هلال احمر برای مناطق صعب العبور شروع شد

به گزارش شاتر عکاسی، مناطقی از پارک ملی گلستان از 27 دی، گرفتار حریق شده است و باوجود کوشش نیرو های امدادی، آتش در مناطق صعب العبور این جنگل شروع شده است.

دره شمالی جنگل گلستان گرفتار آتش ، آب پاشی هوایی هلال احمر برای مناطق صعب العبور شروع شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، پارک ملی گلستان از شنبه، 27 دی، گرفتار حریق شده است. آتش در سه نقطه از این پارک جنگلی در منطقه گالیکش شعله ور شد.

شروع این آتش سوزی از عرصه های جنگلی گرگان شروع شده بود و پس از گذشت چند روز به پارک ملی گلستان در منطقه سخت گذر دره شمالی رسیده است. گستره اصلی آتش سوزی اکنون در این منطقه است.

محمدرضا کنعانی، میدرکل حفاظت محیط زیست گلستان ظهر امروز اظهار داشت که 60 نفر نیروی تازه نفس از سپاه، ارتش، هلال احمر و اهالی بومی برای خاموش کردن آتش، به نیرو های مستقردر این منطقه افزوده شده اند.

به گفته وی بخش عمده آتش در حال سوزاندن کف جنگل و روی برگ های خشک روی زمین است و بعضی درختان خشک نیز گرفتار حریق شده اند.

همچنین از ظهر امروز آب پاشی هوایی برای خاموش کردن آتش منطقه دره شمالی شروع شده است. این منطقه به دلیل سختی راه و صعب العبور بودن، امکان حضور نیرو های پیاده را ندارد.

لازم به ذکر است، شعله های آتش فروکش نموده است، اما احتمال دوباره زبانه کشیدن آتش در مناطقی که هنوز به طور کامل خاموش نشده، وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1449

به "دره شمالی جنگل گلستان گرفتار آتش ، آب پاشی هوایی هلال احمر برای مناطق صعب العبور شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره شمالی جنگل گلستان گرفتار آتش ، آب پاشی هوایی هلال احمر برای مناطق صعب العبور شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید