خبرنگاران توقف تالاسمی نوزادان در استان و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش شاتر عکاسی، بجنورد- خبرنگاران- مسوول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: براساس غربالگری اجرا شده، در سال های 98 و 99 نوزاد متولد شده مبتلا به تالاسمی ماژور در استان نداشته ایم.

خبرنگاران توقف تالاسمی نوزادان در استان و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری وب دا، مهری فرشاد از وجود 37 بیمار مبتلا به تالاسمی در استان اطلاع داد و گفت: اگر پدر و مادر به تالاسمی مینور مبتلا باشند، احتمال تولد فرزند مبتلا به تالاسمی ماژور در آنها حدود 50 درصد خواهد بود.

وی تاکید نمود: بهتر است افرادی که مبتلا به تالاسمی مینور هستند با هم ازدواج نکنند تا از تولد فرزند مبتلا به تالاسمی ماژور پیشگیری گردد.

وی افزود: با وجود تشخیص زودهنگام تالاسمی ماژور قبل از سه ماهه نخست بارداری به دستور پزشک ختم بارداری اعلام شده و در صورت سالم بودن جنین ادامه بارداری توصیه می گردد.

وی اظهار داشت: ویزیت های تخصصی، سونوگرافی، رادیولوژی، خدمات پاراکلینیک و... در مراکز دولتی برای مبتلایان به تالاسمی رایگان است و بیماران می توانند از خدمات بهینه این مراکز بهره مند شوند.

تحویل 2 پرنده شکاری به محیط زیست

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از تحویل 2 بهله پرنده شکاری سارگپه جنگلی و سارگپه پابلند توسط یک شهروند دوستدار حیات وحش به این اداره کل اطلاع داد.

کشف 3.9 تن سنگ معدنی قاچاق در اسفراین

فرمانده انتظامی اسفراین گفت: سه تن و 900 کیلوگرم سنگ معدنی قاچاق سرب به ارزش بیش از 312 میلیون ریال در این شهرستان کشف و ضبط شد ...

سرهنگ مجید یگانه پور اعلام نمود: ماموران پاسگاه پرکانلوی این شهرستان هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی پیروز به شناسایی 2 دستگاه خودرو نیسان حامل سنگ معدنی غیرمجاز سرب شدند که در بازرسی از این خودروها 2 تن و 100 کیلوگرم سنگ معدنی کشف شد.

وی با بیان اینکه در عملیاتی دیگر ماموران از انباری در روستای نوشیروان یک تن و 800 کیلوگرم سنگ معدنی بلاصاحب را کشف و ضبط کردند که در مجموع در این 2 عملیات سه متهم دستگیر شده و به مراجع قضایی معرفی شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1282

به "خبرنگاران توقف تالاسمی نوزادان در استان و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توقف تالاسمی نوزادان در استان و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید