تردد اتوبوس ها با ظرفیت 100 درصدی مجاز شد

به گزارش شاتر عکاسی، تهران (پانا) - معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از لغو کامل محدودیت مسافرگیری در اتوبوس های بین شهری از روز دوشنبه اول آذر اطلاع داد.

تردد اتوبوس ها با ظرفیت 100 درصدی مجاز شد

شهرام آدم نژاد، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی دستورالعمل نو وزارت بهداشت در مورد الزامات فاصله گذاری اجتماعی در سفرهای برون شهری اعم از ریلی، جاده ای، هوایی و دریایی را به رؤسای سازمان های بنادر و دریانوردی، شرکت راه آهن، سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان حمل و نقل جاده ای ابلاغ نموده است.

بر اساس این ابلاغیه از ابتدای آذرماه، انجام سفرهای داخلی با ناوگان حمل و نقل برونشهری تنها با ارائه کارت واکسن و یا پی سی آر منفی با اعتبار 72 ساعت امکان پذیر است.

در سفرهای خارجی نیز کارت واکسن و پی سی آر منفی می بایست ارائه گردد.

بعلاوه طبق پروتکل نو با توجه به شرایط پوشش واکسیناسیون در کشور، ظرفیت پذیرش مسافر در اتوبوس، قطار، هواپیما و شناور بر اساس شرط فوق افزایش خواهد یافت.

در این صورت پذیرش مسافر بر اساس دستورالعمل نو از یکم آذر خواهد بود که در سفرهای برون شهری برای شناورها، اتوبوس ها و قطار حداکثر 80 درصد ظرفیت خواهد بود؛ اما اگر پوشش واکسیناسیون عمومی به بیش از 80 درصد برسد پذیرش مسافر در حمل و نقل دریایی، ریلی و جاده ای به 100 درصد خواهد رسید. بعلاوه بر اساس این پروتکل پذیرش مسافران در هواپیما 100درصد خواهد بود.

آدم نژاد در مورد نحوه کنترل واجد شرایط بودن متقاضیان برای سفر اظهار داشت: هم اکنون اقدامات و هماهنگی های لازم برای راه اندازی سکوی مدیریت هوشمند بیماری های همه گیر در بخش حمل و نقل با مسئولیت وزارت کشور و همکاری وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا است ؛ بدین صورت که سامانه های فروش بلیت به سامانه استعلام شرایط واکسیناسیون و بعلاوه قرنطینه افراد متصل و مجوز فروش بلیت بر این اساس صادر خواهد شد.

آدم نژاد در خاتمه اضافه نمود: زمان اجرای و تا آن موقع رعایت فاصله گذاری اجتماعی بر اساس دستورالعمل قبلی الزامی است و در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل ها، با شرکت های خاطی برابر مقررات برخورد خواهد شد.

از زمان شیوع کرونا در اواخر سال 1398، محدودیت های پذیرش مسافر در حمل و نقل عمومی خصوصاً در دو بخش جاده ای و ریلی از ابتدای سال 1399 اعمال شد؛ به گونه ای که همه سفرهای نوروزی 99 لغو و با دستور وزیر سابق راه و شهرسازی، بلیت های پیش فروش شده برای نوروز آن سال به خریداران مسترد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1913

به "تردد اتوبوس ها با ظرفیت 100 درصدی مجاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردد اتوبوس ها با ظرفیت 100 درصدی مجاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید