بازخوانی ماجرای استقلال و کابوس هزاع بن زاید

به گزارش شاتر عکاسی، استقلال با قبول شکست عجیب و دور از انتظار 6 بر یک برابر العین امارات، از صعود به دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2017 بازماند و یکی از تلخ ترین شب های خود را پشت سر گذاشت.

بازخوانی ماجرای استقلال و کابوس هزاع بن زاید

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، یک هفته بعد از پیروزی لحظه آخری در استادیوم آزادی با تک گل کاوه رضایی، استقلالِ علیرضا منصوریان به امارات آمده بود تا ملاقات برگشت خود را در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2017 مقابل العین برگزار کند.

حدود 11 هزار نفر به استادیوم هزاع بن زاید آمده بودند. اماراتی ها امید زیادی به بازگشت داشتند و استقلالی ها نیز به واسطه عملکرد خوب چند ماه اخیر از انگیزه زیادی برای صعود به یک چهارم نهایی برخوردار بودند.

ترکیب استقلال در این ملاقات: سیدمهدی رحمتی، رابسون جان واریو، لئوناردو پادووانی، میلاد زکی پور، وریا غفوری(مجتبی حقدوست 54)، فرشید باقری(جابر انصاری 25)، مجید حسینی، خسرو حیدری، هرائر مکویان، علی قربانی(محسن کریمی 39) و کاوه رضایی.

العین از همان ابتدا روی دروازه استقلال فشار آورده بود اما دفاع پرتعداد سفیدپوشان تهرانی مانع از فروپاشی دروازه شان شده بود.

مکویان یارگیر مستقیم عمر عبدالرحمان بود و شاید یکی از اشتباهات منصوریان همین بود. در دقیقه 25 فرشید باقری دچار مصدومیت شد و جای خود را به جابر انصاری داد.

همین تعویض باعث شد تا مشکل بزرگی برای منصوریان به وجود بیاید. او چند مهره خود را به همراه نداشت و در میانه زمین دچار خلل شده بود. به اجبار مدافع ارمنستانی در نقش یک هافبک دفاعی باید کار می کرد.

2 دقیقه بعد از خروج فرشید باقری و درست در همان پستی که او باید حضور می داشت توپ به کایو رسید و مهاجم برزیلی و زهردار العین، تیمش را با یک شوت دقیق پیش انداخت تا همه چیز در مجموع 2 ملاقات برابر گردد.

6 دقیقه بعد بازهم کایو بود که برای العین گل زد. فضای پشت سر مدافعان استقلال هدف نهاده شد و کایو بعد از عبور از رحمتی، کاری کرد که قطعا مسابقه در 90 دقیقه به اتمام برسد و خبری از وقت اضافه نباشد. نیمه نخست با همین نتیجه به اتمام رسید.

در 45 دقیقه دوم انتظار می رفت شرایط برای استقلال بهتر گردد اما این گونه نشد. شاگردان زوران مامیچ در دفاع باصلابت بودند و در حمله با استفاده از مهره های پرتعداد خود بسیار آماده و دقیق. در عرض 11 دقیقه سه بار دروازه مهدی رحمتی باز شد و او روی هیچ یک از گل ها مقصر نبود.

ابتدا در دقیقه 49 دفع اشباه پادووانی، توپ را به صورت اتفاقی به عمر عبدالرحمان رساند و ستاره العین گل سوم را به ثمر رساند.

لی میونگ جوی کره ای در دقیقه 56 با شوتی مهلک نتیجه را چهار بر صفر کرد و چهار دقیقه بعد بازهم عموری با یک شوت دقیق، حساب کار را پنج بر صفر کرد.

دیگر همه چیز تمام شده بود و شاید همه دوست داشتند مسابقه در همان دقیقه به اتمام برسد. آرزوهای منصوریان و شاگردانش به غیرمنتظره ترین وضع ممکن پرپر شده بودند.

در دقیقه 75، بازهم ضعف خط دفاعی استقلال یک موقعیت مناسب را به العین داد و این بار ناصر الشمرانی عربستانی بود که نامش را به عنوان گلزن ثبت کرد.

العینی ها هرچه زدند به تور چسبید. در ادامه و در دقیقه 82، کاوه رضایی مانند بازی رفت آخرین گل بازی را به ثمر رساند و این بار نیز از روی یک ضربه ایستگاهی این رخ داد. او در آزادی از روی نقطه پنالتی و این بار از زاویه ای بسته توانست خالد عیسی را تسلیم کند.

بازی با نتیجه 6 بر یک تمام شد. استقلال سنگین ترین شکست خود در آسیا را تجربه کرد و به دور یک چهارم نهایی نرسید. در سوی مقابل العین در مرحله بعدی به الهلال عربستان باخت و از گردونه رقابت ها کنار رفت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1027

به "بازخوانی ماجرای استقلال و کابوس هزاع بن زاید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازخوانی ماجرای استقلال و کابوس هزاع بن زاید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید