یک هفته نوسانات غیرمنتظره در بورس تهران

به گزارش شاتر عکاسی، در هفته ای که گذشت فعالان بازار سرمایه شاهد کاهش قیمت سهم ها نسبت به هفته های قبل تر بودند. اما در مجموع در طی یک ماه گذشته روند قیمت سهم ها رو به افزایش بود و شاخص کل بارها کانال شکنی کرد.

یک هفته نوسانات غیرمنتظره در بورس تهران

به گزارش خبرنگاران، در هفته گذشته بورس تهران برخلاف هفته های پیش شاهد کاهش بیش از 1000 واحد در شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بود به طوری که در چهارشنبه 17 مردادماه نماگر بازار در تراز 131 هزار و 521 قرار داشت اما با گذشت پنج روز کاری این شاخص به رقم 130 هزار و 476 رسید.

در هفته های گذشته شاهد نوسانات غیرمنتظره در قیمت سهام بسیاری از شرکت ها مخصوصا شرکت هایی که صادرات محور هستند، بودیم. اصلی ترین علت این موضوع نوسانات شدید قیمت ارز، در طی ماه های گذشته بود چرا که با افزایش قیمت دلار شرکت های صادرات محور همچون پتروشیمی ها، گروه محصولات شیمیایی، نفتی ها و فلزات اساسی می توانند در صورت های مالی خود سود شناسایی نمایند.

در پنج روز کاری گذشته، شاخص آزاد شناور 1278 واحد افت کرد و از تراز 140 هزار و 307 واحدی تا رقم 139 هزار و 92 واحد پایین رفت.

همچنین شاخص بازار اول با 501 واحد کاهش به رقم 95 هزار و 770 رسید و شاخص بازار دوم با 3364 واحد افت، تا رقم 267 هزار و 301 واحد عقب نشست. در عین حال شاخص 50 شرکت فعال در بورس با 58 واحد افت از رقم 5756 تا رقم 5698 پایین رفت.

در هفته های گذشته در بسیاری از روزهای معاملاتی شاهد صف خرید پایدار در برخی از گروه ها بودیم و در بعضی از اوقات این صف خرید به یکباره به صف فروش بدل می شد. حال و هوای این روزهای بازار سرمایه باعث گردیده نوسان گیران حرفه ای سود خوبی را کسب نمایند. در عین حال ریسک های سیستماتیک و غیر سیستماتیک در بازار بسیار بیشتر گردیده و کارشناسان به سرمایه گذاران غیر حرفه ای برای انجام سرمایه گذاری بدون آگاهی قبلی هشدار می دهند.

منبع: isna.ir
انتشار: 15 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 12

به "یک هفته نوسانات غیرمنتظره در بورس تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک هفته نوسانات غیرمنتظره در بورس تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید