چین: مذاکرات آمریکا و کره شمالی ادامه یابد

به گزارش شاتر عکاسی، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا درباره تمایل او برای ادامه مذاکراه با کره شمالی گفت: چین امیدوار است گفت و گوی شبه جزیره کره تداوم یافته و مذاکرات پیونگ یانگ و واشنگتن ادامه یابد.

چین: مذاکرات آمریکا و کره شمالی ادامه یابد

به گزارش خبرنگاران لوکانگ روز آدینه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن اضافه کرد: ادامه گفت و گو و گرایش تنش زدایی شبه جزیره کره و پیشبرد روند مذاکرات صلح آمیز با منافع مختلف هماهنگ است و جامعه جهانی نیز در انتظار چنین اقداماتی است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز گذشته در کاخ سفید هنگام دیدار با مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی بیان کرد تمایل دارد برای سومین بار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر آمریکا افزایش تحریم ها علیه کره شمالی را در نظر نمی گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین توضیح داد: پکن امیدوار است طرف ها در جهت صحیح حل مسایل از راه گفت و گو پایبند باشند و با تقویت ارتباطات بتوانند در یک سمت حرکت نمایند و نگرانی های یکدیگر را مد نظر قرار داده و برای کاهش اختلافات و گسترش تفاهم کوشش نمایند.

لوکانگ همچنین اظهار امیدواری کرد آمریکا و کره شمالی به صورت مشترک، غیر هسته ای شدن شبه جزیره کره و حل سیاسی مساله شبه جزیره کره را به پیش ببرند.

ترامپ روز گذشته احتمال شرکت در نشست سه جانبه همراه با رئیس جمهوری کره جنوبی و رهبر کره شمالی را رد نکرده بود.

با تور چین سفر کنید

منبع: ایرنا
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 160

به "چین: مذاکرات آمریکا و کره شمالی ادامه یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: مذاکرات آمریکا و کره شمالی ادامه یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید