فوتبال دنیا، پاسخ لالیگا به مخالفت فیفا با برگزاری بازی ها در آمریکا، اینفانتینو مقابل خواسته اروپایی ها تسلیم شد

به گزارش شاتر عکاسی، فوتبال دنیا - شورای فیفا مخالفت نهاد حاکم بر فوتبال دنیا با برگزاری بازی های لالیگا در خارج از خاک اسپانیا را خاطرنشان کرد.

فوتبال دنیا، پاسخ لالیگا به مخالفت فیفا با برگزاری بازی ها در آمریکا، اینفانتینو مقابل خواسته اروپایی ها تسلیم شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آسوشیتدپرس، جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون دنیای فوتبال امروز (جمعه) در شورای فیفا در شهر کیگالی رواندا از مخالفت فیفا با طرح خاویر تباس، رئیس سازمان لیگ اسپانیا برای برگزاری برخی از بازی های لالیگا در خاک آمریکا اطلاع داد.

تباس برای این فصل در نظر داشت که بازی تیم های فوتبال جیرونا و بارسلونا را در خاک آمریکا برگزار کند تا از این طریق به میزبان مخاطبان و علاقمندان لالیگا در آمریکای شمالی اضافه کند.

اینفانتینو در این باره گفت: شورای فیفا حمایت خود از این اصل که بازی های رسمی یک لیگ باید در قلمرو و خاک فدراسیون، اتحادیه مربوط برگزار گردد، اعلام نموده است. من اول از همه مخالفت خود را با این طرح اعلام می کنم و برای برگزاری بازی بارسا - جیرونا در شهر میامی مجوز نمی دهم. شورای فیفا هم به این مسئله رسیدگی نموده است.

اینفانتینو پیش از این هم با برگزاری بازی های لیگ یک کشور در خارج از مرزهای آن مخالفت نموده بود و با این حال تباس حدود یک ماه پیش با تأکید کرد که این بازی به احتمال 90 درصد روز 26 ژانویه سال 2019 در آمریکا برگزار می گردد. این در حالی است که برگزاری این بازی منوط به صدور مجوز از سوی فدراسیون فوتبال اسپانیا، فدراسیون فوتبال آمریکا و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) و کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریایی کارائیب (کونکاکاف) است اما داشتن مجوز از فیفا ملاک نیست.

در همین حال سازمان لیگ اسپانیا به اظهارات اینفانتینو واکنش نشان داد. این سازمان با انتشار بیانیه ای که در خبرگزاری آسوشیتدپرس منتشر شده عنوان نمود: در صورتی که از سوی فیفا ابلاغیه ای رسمی مبنی بر ممنوعیت برگزاری بازی جیرونا - بارسلونا در آمریکا برای ما ارسال گردد، پرونده را به صورت اضطراری به دادگاه حکمیت در ورزش (CAS) ارجاع می دهیم.

برابر شدن حقوق و پاداش های مالی تورنمنت های فوتبال زنان و مردان و همچنین مخالفت های اجرا شده با پیشنهاد اینفانتینو برای اضافه شدن تورنمنت های جدید به تقویم فیفا موضوعات دیگری بود که رئیس سوئیسی فدراسیون دنیای در خصوص آنها توضیحاتی ارائه کرد.

فیفا پذیرفته که مجموع جوایز نقدی جام دنیای زنان در سال 2019 را به دوبرابر افزایش دهد و به 30 میلیون دلار برساند. همچنین مبلغ 11.5 میلیون دلار در بخش آماده سازی 24 تیم حاضر در این رقابت ها اختصاص پیدا می نماید و 8.5 میلیون یوروی دیگر هم به باشگاه هایی اختصاص می گیرد که بازیکنان شان در این رقابت ها حضور پیدا خواهند کرد.

این در حالی است که فیفا در جام دنیای 2018 روسیه (مردان) 400 میلیون دلار جایزه نقدی داد، 48 میلیون دلار را به بخش آماده سازی تیم ها اختصاص داد و 209 میلیون دلار دیگر هم به باشگاه هایی پرداخت که بازیکنان شان در جام دنیای حضور پیدا نموده بودند.

اینفانتینو گفت: انتقاداتی که در این بخش می گردد کاملاً قابل منطقی است چون اتحادیه ها و بازیکنان از منافع خودشان دفاع می نمایند. باید راهی برای برقرار کردن متوازن ترین شیوه تقسیم جوایز نقدی در بخش زنان و مردان پیدا کنیم و و فکر می کنم که امروز یک گام بلند در جهت تحقق این هدف برداشتیم و در آینده گام های بیشتری هم خواهیم برداشت. شاید یک روز فوتبال زنان برای فیفا منافع بیشتری از فوتبال مردان داشته باشد. جنگ میان یوفا و فیفا بر سر برنامه های اینفانتینو، تهدید اروپایی ها به ترک جلسه شواری فدراسیون دنیای

اینفانتینو سپس به مخالفت هایی که در شورای فیفا با طرح هایی پیشنهادهای او برای اضافه شدن تورنمنت های جدید به تقویم فیفا اجرا شده است، اشاره داشت. اینفانتینو در جلسه امروز شورای فیفا گفت که برای ایجاد تغییر و تحولات در تورنمنت های این سازمان با بودجه ای 25 میلیارد دلاری که وعده پرداخت آن از سوی برخی حامیان مالی داده شده است، برنامه هایی دارد اما پینشهاد او با مخالفت هایی به خصوص از سوی اهالی فوتبال اروپا همراه شد. از این رو اینفانتینو پذیرفت که مشورت ها و آنالیز های بیشتری برای اجرایی شدن طرح های مورد نظرش ضروری است.

در همین راستا کارگروهی از سوی فیفا با ریاست شخص اینفانتینو مأمور شده است که جزئیات بیشتری در خصوص برنامه های مربوط به طرح های اصلاحی او در تورنمنت های فیفا - مخصوصاً جام دنیای باشگاه و لیگ ملت های دنیا - ارائه کند.

اینفانتینو در این باره گفت: شورای فیفا پذیرفت که پروسه طولانی تری برای مشورت و آنالیز ابعاد این طرح ها ضروری است و نتایج ان را در جلسه بعدی این شورا در ماه مارس سال 2019 در شهر میامی ارائه کند.

در همین حال الکساندر چفرین که جزو منتقدان اصلی طرح های پیشنهاد اینفانتینو بود و مخالفت گروهی زیادی از اهالی فوتبال اروپا را هم در شورای فیفا عنوان نمود، نسبت به عدم توافق اعضای شورای فیفا با پیشنهاد رئیس فیفا ابراز خرسندی کرد و پس از ترک جلسه گفت:عقل سلیم چیره شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 83

به "فوتبال دنیا، پاسخ لالیگا به مخالفت فیفا با برگزاری بازی ها در آمریکا، اینفانتینو مقابل خواسته اروپایی ها تسلیم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال دنیا، پاسخ لالیگا به مخالفت فیفا با برگزاری بازی ها در آمریکا، اینفانتینو مقابل خواسته اروپایی ها تسلیم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید