تدوین آیین نامه ظرفیت تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم وصنعت

به گزارش شاتر عکاسی، معاون آموزشی دانشگاه علم وصنعت از تدوین آیین نامه ظرفیت تحصیلات تکمیلی اعضای هیات علمی این دانشگاه اطلاع داد و گفت: بر اساس این آیین نامه توزیع راهنمایی انتها نامه های دانشجویان توسط اساتید بر اساس عملکرد پژوهشی و آموزشی صورت می گیرد.

تدوین آیین نامه ظرفیت تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم وصنعت

دکتر ابوالفضل واحدی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ضمن بیان این مطلب به تشریح جزییات آیین نامه ظرفیت تحصیلات تکمیلی اعضای هیات علمی پرداخت و اظهار کرد: ظرفیت پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه علم و صنعت قاعدتا بر اساس امکانات و تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه معین می گردد. اما دانشگاه علم و صنعت در حال تدوین آیین نامه ای است که بر اساس آن ظرفیت راهنمایی خاتمه نامه ها و رساله های دانشجویان توسط اساتید بر اساس میزان عملکرد پژوهشی و آموزشی آنها معین گردد و اینگونه نباشد که راهنمایی دانشجویان را بین اعضای هیات علمی بطور مساوی تقسیم کنیم.

وی در ادامه توضیح داد: با تدوین آیین نامه فوق ظرفیت راهنمایی دانشجویان برای اساتیدی که فعال تر هستند و زمان بیشتری بر روی راهنمایی خاتمه نامه ها و سمینارهای دانشجویان قرار می دهند و این خاتمه نامه ها نیز خروجی های بهتری دارند، افزایش می یابد و در مقابل ظرفیت دانشجویان برای اعضای هیات علمی که کمتر فعال هستند، کاهش می یابد. در واقع این اقدام نوعی تشویق برای اعضای هیات علمی فعال تر محسوب می گردد.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت خاطر نشان کرد: با اصلاح آیین نامه فوق به هیچ عنوان ظرفیت کلی پذیرش دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد این دانشگاه تغییر نخواهد کرد و فقط تعداد دانشجویانی که توسط اساتید راهنمایی می شوند، تغییر می نماید.

دکتر واحدی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تدوین آیین نامه ظرفیت تحصیلات تکمیلی اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت شروع شده و به زودی تصویب خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 90

به "تدوین آیین نامه ظرفیت تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم وصنعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین آیین نامه ظرفیت تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم وصنعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید