تاکید نماینده ساوه بر نقش آموزش، مهارت و کار بر نشاط و امید در جامعه

به گزارش شاتر عکاسی، نماینده مردم ساوه در مجلس بیکاری را موجب ناامیدی و خمودگی و فراوری، اشتغال پایدار و صادرات را بسترساز امید و نشاط جامعه دانست.

تاکید نماینده ساوه بر نقش آموزش، مهارت و کار بر نشاط و امید در جامعه

محمدرضا منصوری در گفت وگو با خبرنگاران، بر لزوم ایجاد امید و نشاط در جامعه تاکید نمود و گفت: شاید تصور این باشد که ایجاد امید و نشاط صرفا به وسیله تفریح و بازی حادث می گردد اما طبق آموزه های دینی، بزرگترین تفریح و نشاط کار است و اگر کسی عاشق کار و کوشش باشد بالاترین لذت را از زندگی می برد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیکاری را از اصلی ترین دلایل ناامیدی و بی نشاطی جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی دانست و اضافه نمود: جوانان مان از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند اما چون دانشگاه ها سنخیتی با بازار کار ندارند و دانشجویان نوعا فاقد هر مهارتی هستند نمی توانند جذب بازار کار شوند این مسئله موجب تحت الشعاع قرار دریافت امید و نشاط در آنان می گردد، وقتی این جوانان نمی توانند امید و نشاط را به وسیله یافتن یک شغل مناسب تجربه نمایند به ناچار به سرگرمی های کاذب رو می آورند و به تدریج گرفتار انواع آسیب های اجتماعی می شوند.

وی تاکید نمود: ضعف دانشگاه ها در آموزش مهارتهای شغلی و همخوانی نداشتن با انواع نیازهای بازار کار حلقه مفقوده نظام آموزش عالی کشور است. کار باید از نظام آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی اصلاح گردد به این منظور گروه های کارشناسی و متخصص باید با آسیب شناسی مکانیزم آموزش در کشور راههای ایجاد پیوند بین بازار کار و نظام آموزش عالی را شناسایی و برای پیاده سازی آن در ساختارهای دولتی و غیردولتی، مکانیزم اصلاح نظام های معیوب را به مدیران و کارگزاران کشور پیشنهاد و پیگیر تحقق آنها شوند.

نماینده مردم ساوه در مجلس به تاثیر فراوری، اشتغال پایدار و صادرات در امید و نشاط سرمایه های اجتماعی اشاره نمود و اضافه نمود: ملتی حق خوب زندگی کردن دارد که فراوری، صادرات و درآمد داشته باشد. خیلی طبیعی است وقتی ملتی درآمد و صادرات نداشته باشد وضع زندگیش بدتر می گردد و گرفتار خمودی و ناامیدی می گردد. به نظر بنده ایران راحت ترین نقطه جهان برای کارآفرین شدن جوانان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 107

به "تاکید نماینده ساوه بر نقش آموزش، مهارت و کار بر نشاط و امید در جامعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید نماینده ساوه بر نقش آموزش، مهارت و کار بر نشاط و امید در جامعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید