امتیاز کسر گردد، گل محمدی از پدیده می رود؟، هشدار بزرگ برای صدرنشین

به گزارش شاتر عکاسی، به گزارش خبرنگاران ، ارسام پورحسینی،، هنوز زمان زیادی از پرونده ایگور پراهیچ نگذشته که این بار دریسا سوبا بازیکن سابق پدیده مشهد از این باشگاه بابت مطالباتش شکایت کرد. شکایتی که می تواند برای صدرنشین لیگ برتر دردسرهای زیادی بسازد و البته باعث کنار رفتن یحیی گل محمدی از سرمربیگری پدیده مشهد گردد. مدیر حقوقی باشگاه پدیده مشهد تا الان توانست توافقات خوبی با این بازیکن ساحل عاجی برای تخفیف در مطالباتش داشته باشد اما همه این توافقات وقتی به انتها می رسد که در مهلت معین شده، مسئولان باشگاه پدیده مشهد مطالبات دریسا را بپردازند. مساله ای که این روزها به هشدار بزرگی برای مسئولان باشگاه پدیده تبدیل شده و باید دید در نهایت می توانند این تیم را نجات دهند یا نه.

امتیاز کسر گردد، گل محمدی از پدیده می رود؟، هشدار بزرگ برای صدرنشین

پدیده مشهد تا الان مثل یک پدیده ظاهر شد و توانست با وجود مسائل مالی زیادی که داشت، با اقتدار در صدر جدول لیگ برتر قرار گیرد و البته یکی از مدعیان کسب قهرمانی جام حذفی باشد. پدیده به لحاظ فنی شرایط خوبی دارد و می تواند این روند را ادامه دهد اما اگر مسائل عجیب و غریب سد راه آنها نشود. تیم پدیده مشهد که به تازگی از شکایت ایگور پراهیچ رهایی پیدا کرد و توانست نفس راحتی بکشد، حالا با شکایت و شاید بهتر است بگوییم شکایت های جدیدی روبرو شده که می تواند دردسرهای بزرگی برای این تیم به وجود بیاورد.

از آنجایی که یحیی گل محمدی سرمربی پدیده مشهد بارها به خاطر مسائل مالی اعتراض نموده و به این باشگاه هشدار داده، بعید نیست در صورت حل نشدن این پرونده های جدید که شاید با کسر امتیاز روبرو شود، از پدیده خداحافظی و این تیم را ترک کند. گل محمدی برای رسیدن پدیده به صدر جدول لیگ برتر و البته صعود به مرحله یک چهارم انتهای جام حذفی زحمات زیادی کشید که حالا دوست ندارد این موقعیت را به راحتی از دست بدهد. آن هم به خاطر مسئله ای که به او و بازیکنانش ارتباطی ندارد. سرمربی پدیده مشهد حتی برای اینکه بتوانند این روند صعودی و موفقیت آمیز را ادامه دهند، مخالفت لغو بازی شان مقابل استقلال بود اما نتوانست مانع این اتفاق هم شود. حالا او مانده و یک پرونده دردسرساز بزرگ که نمی داند با آن چه باید بکند. کاری از دست یحیی گل محمدی و اعضای تیمش برنمی آید و فقط منتظر است ببیند چه اتفاقی خواهد افتاد. به نظر می رسد اگر پدیده نتواند این پرونده را به خیر و خوشی به انتها ببرد، گل محمدی دیگر انگیزه چندانی برای ادامه کار با این تیم نخواهد داشت چراکه نه مسائل مالی حل شده و نه اینکه می تواند افتخارآفرینی با پدیده را ادامه دهد. پس انگیزه ای نمی ماند.

همین مساله حالا هشدار بزرگی برای مسئولان باشگاه پدیده مشهد شده تا زودتر مسائل را حل نمایند. آنها اگر زود دست به کار شوند می توانند پرونده دریسا سوبا را بدون دردسر مختومه نمایند تا از تیم امتیازی کسر نشود. در حال حاضر این بازیکن تخفیف خوبی به پدیده مشهد داده و البته مهلتی 10 روزه. پس اگر در این 10 روز، مطالبات دریسا سوبا پرداخت شود، آرامش به این تیم برمی شود و آنها می توانند روند خوب خود را ادامه دهند اما اگر این 10 روز بگذرد و طلب دریسا که زیاد هم نیست، پرداخت نشود، شرایط بدتر از سالی می شود که پدیده مشهد با رضا مهاجری کار خود را ادامه داد و با کسر 6 امتیاز روبرو شد. در آن موقع هم پدیده مشهد مدعی کسب عنوان قهرمانی بود اما وقتی با کسر 6 امتیاز روبرو شد، در هفته های انتهای لیگ برای نیفتادن می جنگید. در آن فصل، مهاجری ماند و سعی کرد به تیم برای ادامه راه، روحیه بدهد اما بعید است یحیی گل محمدی این شرایط را تحمل کند و کارش را ادامه دهد.

پس اگر مطالبات دریسا به موقع پرداخت نشود، فاجعه بزرگی در انتظار پدیده مشهد خواهد بود. رضا شاه منصوری مدیر کمیته حقوقی باشگاه پدیده مشهد در رابطه با این پرونده کوشش های زیادی انجام داد اما تا وقتی پول نرسد، مسئله ای حل نخواهد شد: دریسا در فصل شانزدهم عضو باشگاه پدیده بود. او پیش از شروع لیگ برتر هفدهم به کادرفنی وقت پدیده اعلام نمود باقیمانده مطالباتش از لیگ شانزدهم را که 25 هزار دلار بود، طی 10 روز پرداخت نمایند تا به تمرینات این تیم برای لیگ هفدهم اضافه شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و این بازیکن ساحل عاجی توانست قراردادش را یک طرفه فسخ کند و به فیفا شکایت کند. در نهایت کمیته مشخص وضعیت فیفا حکم کرد باشگاه پدیده باید علاوه بر 25 هزار دلار طلب سوبا از لیگ شانزدهم، باید 5 هزار دلار هم بابت جریمه و همچنین 100 هزار دلار هم بابت قرارداد فصل بعد او به این بازیکن بپردازد. پس از اعلام این حکم بود که رایزنی های گسترده ای با این بازیکن صورت دادیم و کوشش کردیم او را متقاعد کنیم تا به باشگاه پدیده تخفیف بدهد.

دریسا به پدیده مشهد تخفیف خوبی داد اما برای این تخفیف یک مهلت در نظر گرفت: خوشبختانه موفق شدیم با دریسا سوبا به توافقی خوب دست پیدا کنیم اما به دلیل بی پولی باشگاه پدیده این توافق هم عملی نشد. این بازیکن که در ابتدا کل پولی که فیفا حکم نموده بود پدیده بپردازد را می خواست در نهایت پذیرفت تنها بدهی مان بابت لیگ شانزدهم و همچنین هزینه دادرسی فیفا را بپردازیم تا پرونده مختومه شود. کل این مبلغ رقمی در حدود 30 هزار دلار بود اما متاسفانه باشگاه پدیده موفق نشد این رقم را تاکنون بپردازد و زمان بسیار اندکی برای پرداخت داریم. در این مدت یک فرصت دیگر هم سوخته بود و سوبا اعلام نموده بود اگر در مدت مشخص شده پولش پرداخت نشود، او از رقم 30 هزار دلار دوباره به 130 هزار دلار بازخواهد گشت و کل پول را طلب خواهد نمود. اما این مشکل فقط مختص سوبا نیست و بازیکنان خارجی دیگری هم به دنبال طلب شان از پدیده هستند: به جز سوبا، ایگور پانادیچ مربی سابق پدیده و دستیار محمدرضا مهاجری در فصل هفدهم، وارازدات هارویان بازیکن سابق ارمنی پدیده در فصل شانزدهم و جونیور بازیکن سابق پدیده در فصل هفدهم هم سایر خارجی هایی هستند که از پدیده طلبکارند. توافقات خوبی با این افراد انجام شده به این توضیح که با وارازدات به صورت ریالی توافق نموده ایم تا در زمان مشخص شده، 130 میلیون تومان بپردازیم. همچنین برای جونیور هم توافق شده که 10 هزار دلار را در سه قسط پرداخت کنیم.

توافقات خوبی با طلبکاران خارجی پدیده مشهد انجام شده اما پولی در کار نیست که به آنها پرداخت شود. حالا باید منتظر ماند و دید آیا یک بار دیگر از پدیده، 6 امتیاز کسر می شود یا اینکه این پرونده را مثل پرونده ایگور پراهیچ به خیر و خوشی به انتها می برند. حالا همه چیز به مدیران باشگاه پدیده مشهد بستگی دارد. آیا آنها می توانند تنها نماینده مشهد در لیگ برتر را نجات دهند یا نه.

9-1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 97

به "امتیاز کسر گردد، گل محمدی از پدیده می رود؟، هشدار بزرگ برای صدرنشین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتیاز کسر گردد، گل محمدی از پدیده می رود؟، هشدار بزرگ برای صدرنشین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید