از ادامه گاف های تاریخی در اسکی تا شروع موج جدید استعفا

به گزارش شاتر عکاسی، به گزارش خبرنگاران، اگرچه فصل اسکی گذشته ماه هاست که به خاتمه رسیده و تا شروع فصل بعدی نیز ماه ها باقی مانده است اما حواشی ورزش اسکی همچنان پابرجاست. حواشی که بخشی از آن به دلیل ادامه اختلافات درون خانوادگی، بخشی به دلیل عدم آگاهی برخی مسئولان، قسمتی از آن به دلیل حذف منتقدان و انتقاد ناپذیری برخی مسئولان و البته تعدادی از آن نیز زاییده برخی سوءمدیریت هاست.

از ادامه گاف های تاریخی در اسکی تا شروع موج جدید استعفا

اگرچه با روی کار آمدن سید عبدی افتخاری در فدراسیون اسکی آرامشی پس از طوفان برقرار شد و وی درصدد تعامل با طیف وسیعی از خانواده اسکی (و نه عده قلیل که همواره هستند) برآمد اما هنوز دامنه حواشی فدراسیون اسکی وسیع و شاید حتی غیرقابل کنترل است.

پس از اتفاق عجیب در المپیک زمستانی و بی اطلاعی برخی مسئولان از تعداد سهمیه های بانوی پرچمدار کاروان ایران و عدم پذیرش این اشتباه از سوی فدراسیون، این بار فدراسیون در اشتباهی به مراتب شگفت انگیز تر مدال آوری ملی پوش اسکی خود را در مسابقات داخلی کشور ایتالیا تحت عنوان مدال در کاپ اروپایی خاطرنشان کرد.

اشتباهی بزرگ و غیر قابل توجیه که با نگاهی به سایت فدراسیون جهانی اسکی(فیز) عدم صحت آن معین می شد. اگرچه فدراسیون اسکی راه اشتباه گذشته را تکرار نکرد و به دنبال توجیه اشتباه خود برنیامد و با یک تصحیح خبر پرونده را بست اما آیا بروز چنین خطاهای بزرگی در فدراسیون قابل چشم پوشی است؟

آشفتگی در تیم ملی آلپاین/ سرمربی تیم ملی کنار گذاشته شد تیم ملی اسکی آلپاین ایران مدت ها با سرمربیگری علیداد ساوه شمشکی به کار خود ادامه می داد. زمزمه های درگیری علیداد با مسئولان فدراسیون و حتی با برخی ملی پوشان از مدتها قبل شنیده می شد. دامنه اختلافات وی در روزهای اخیر به ویژه با دبیر فدراسیون باعث شد تا وی از سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان کنار گذاشته گردد. باقر کلهر جایگزین وی در تیم ملی شد.

این در حالی است که تغییر در کادر فنی تیم ملی با توجه به این برهه زمانی نیازی به این عجله ناگهانی نداشت و به نظر می رسد داستان تغییر سرمربی تیم ملی مردان چیزی است که شاید همه از آن بی خبریم.

حتی شنیده می گردد در پی برکناری علیداد ساوه شمشکی ساسان مهدویان رئیس کمیته فنی (به دلیل بی اطلاع گذاشتن خود از این تغییر) و همچنین مصطفی میرهاشمی از سمت خود استعفا دادند. حتی زمزمه های استعفای حسین ساوه شمشکی سرمربی تیم ملی اسکی صحرانوردی هم به گوش می رسد. به نظر می رسد موج جدید استعفا در فدراسیون اسکی به راه افتاده و در آینده با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

بحران استفاده از پیست/ آیا مدیران پیست های اسکی با فدراسیون همکاری می نمایند؟ نداشتن پیست اختصاصی یکی از مسائل همیشگی فدراسیون اسکی بوده است. با توجه به اختلافات کم و بیش فدراسیون با مسئولان پیست اسکی دربندسر به ویژه پس از میزبانی قهرمانی اسکی آلپاین آسیا این سوال پیش می آید که آیا پیست های اسکی از جمله دربندسر و دیزین (که وضعیت مدیریت آن هنوز معین نیست) با فدراسیون اسکی برای برگزاری رقابتهای فصل آینده همکاری می نمایند یا خیر ؟

فدراسیون اسکی پتانسیل های زیادی برای رشد دارد، مدیریت عبدی افتخاری به ویژه پس از به عضویت درآمدن در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هم باید به حل مسائل و کاستن حواشی یاری کند به شرط آنکه کارشناسان و پیشکسوتان خارج از گود مانده اسکی راهی آسان به درون فدراسیون روزهای سخت پیدا نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 48

به "از ادامه گاف های تاریخی در اسکی تا شروع موج جدید استعفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ادامه گاف های تاریخی در اسکی تا شروع موج جدید استعفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید