400 کارگر آملی ابتدای سال اخراج شدند

به گزارش شاتر عکاسی، هادی رضازاده در بازدید از دفتر خبرنگاران در ساری در آستانه روز خبرنگار، شمار کارگران عضو خانه کارگر آمل را حدود 9 هزار نفر اعلام کرد ووضعیت جامعه کارگری را خوب ندانست و گفت: سطح امید کارگران به دلیل واردات بی رویه و ضربه زدن به اقتصاد داخلی، کاهش یافته است.

400 کارگر آملی ابتدای سال اخراج شدند

وی با انتقاد از واردات کالاها و اجناس غیرضروری از جمله عکس برگردان اظهار داشت: ارز زیادی برای واردات اقلامی نظیر عکس برگردان ها صرف شده است درحالی که نیاز به آن وجود ندارد.

وی مهمترین مشکل حوزه اقتصادی و جامعه کارگری را مدیریت ها برشمرد و به مسئله خصوصی سازی کارخانه ها اشاره کرد و گفت: در سایر کشورها برای اجرای خصوصی سازی اول پنج سال مدیریت کارخانه ها خصوصی می شود و ما برعکس آن اقدام می کنیم و این امر سبب شده تا وضعیت کارخانه هایی همانند نساجی مناسب نباشد.

رضازاده با بیان اینکه از آمل به عنوان قطب صنعتی مازندران یاد می شود تصریح کرد: حال و روز شهرکهای صنعتی این شهرستان مناسب نیست و بخش زیادی از واحدهای تولیدی آن غیرفعال است.

مسئول دفتر تشکیلات خانه کارگری آمل به آمار و شمار زیاد مراجعه کنندگان به ادارات کار از جمله آمل اشاره و اضافه کرد: در ماه فروردین شاهد اخراج 400 کارگر در کارخانه های آمل بودیم و این آمار ثبت شده است.

وی مهمترین مشکل را در بخش کارگری حوزه مدیریت ها برشمرد و با بیان اینکه تامین اجتماعی حال و روز خوبی ندارد و در عین حال تلاش داریم تا شمار بیمه شدگان را افزایش دهیم گفت: باید در حوزه مدیریتی اصلاح و برنامه ریزی صورت گیرد.

رضازاده با اشاره به اینکه طبق آمار سال قبل 112 شرکت تعطیل و غیرفعال در شهرستان شناسایی شده بود، گفت: بررسی نشان می دهد که از این تعداد شرکتهای مختلفی فقط توسط یک نفر ثبت شده بود و فعالیت صوری داشته است.

وی با انتقاد از بالابودن حوادث کار، ضعف نظارت را مهمترین مسئله برشمرد و گفت: در حال حاضر یک بازرس در حوزه اداره کار آمل فعالیت دارد که پاسخگوی نیازها نیست و از سوی دیگر نظام مهندسی نیز نظارت دقیقی نسبت به ساخت و سازها و رعایت ایمنی ندارد.

رضازاده با اظهار اینکه متاسفانه برای جان کارگران ارزش زیادی قائل نمی شویم گفت: باید به داد کارگران رسید.

مسئول دفتر تشکیلات خانه کارگر آمل، قراردادهای سفیدامضاء و موقت را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: طبق توافق و مصوبه، قراردادهای موقت حداقل باید سه ساله باشند ولی ما شاهد قراردادهای کوتاه مدت یکماهه تا سفید امضاء هستیم.

وی ناآشنایی کارگران با قوانین کارگری را از دیگر مسائل برشمرد و گفت: از کارگران نوشته تمام حق و حقوقمان را دریافت کرده ایم و هیچگونه اعتراضی نداریم را دریافت می کنند درحالی که طبق مصوبه این نوشته دیگر ارزش و وجاهت قانونی ندارد و باید مبلغ پرداختی حق و حقوق کاملا مشخص شده باشد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 25 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 7

به "400 کارگر آملی ابتدای سال اخراج شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "400 کارگر آملی ابتدای سال اخراج شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید