کمیته مشترک بوشهر و روسیه تشکیل می گردد، تعمیق مناسبات و ارتباطات

به گزارش شاتر عکاسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، مصطفی سالاری در نشست با هیئت مالی، فرهنگی و اجتماعی باشگاه ایزبورگ روسیه با اشاره به اینکه این استان ظرفیت های مهمی در حوزه های مختلفی دارد، گفت: فرصت های سرمایه گذاری در این استان زمینه ای مناسب برای توسعه فعالیت ها در این حوزه فراهم نموده است.

کمیته مشترک بوشهر و روسیه تشکیل می گردد، تعمیق مناسبات و ارتباطات

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وی اضافه نمود: علاوه بر حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، استان بوشهر در حوزه های گردشگری، کشاورزی و صنایع مختلف آبزی پروری از ظرفیت های بالایی برخوردار است که می توان در این حوزه ها سرمایه گذاری را گسترش داد.

سالاری با بیان اینکه روسیه از توانمندی بالایی در حوزه های مختلف برخوردار است توضیح داد: باتوجه به توسعه مناسبات همکاری بین دو کشور ایران و روسیه و فعالیت های کارشناسان این کشور در نیروگاه اتمی تعاملات استان بوشهر با این کشور در حوزه های مختلف مالی و فرهنگی توسعه می یابد.

وی با اشاره به اینکه یکی از شهرهای روسیه بعنوان خواهرخوانده بوشهر معرفی می گردد اضافه نمود: به سبب وجود مشترکات فراوان بین بوشهر و بعضی از شهرهای روسیه می توان یکی از این شهرها را به عنوان خواهرخوانده بوشهر معرفی و در این راستا مناسبات فرهنگی و مالی بین استان بوشهر و روسیه توسعه می یابد.

سالاری با تاکید بر تشکیل کمیته مشترک بوشهر و روسیه گفت: برای آنالیز ظرفیت ها و نیازهای دو منطقه ضروری است کمیته مشترک تخصصی در بوشهر ایجاد تا راه های توسعه مناسبات بیش از پیش بین روسیه و بوشهر فراهم گردد.

استاندار بوشهر با اشاره به قرار داشتن قطعه زمینی مربوط به کشور روسیه در بوشهر تاکید نمود: می توان از این زمین به عنوان باغ فرهنگی و یا موزه فرهنگی مشترک ایران و روسیه استفاده کرد و همچنین می توان پایگاه توسعه گردشگری ایران و روسیه را در این مکان راه اندازی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 860

به "کمیته مشترک بوشهر و روسیه تشکیل می گردد، تعمیق مناسبات و ارتباطات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته مشترک بوشهر و روسیه تشکیل می گردد، تعمیق مناسبات و ارتباطات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید