کرونا در اروپا، از اعتراف اروپا به خطا در نحوه رفتار با ایتالیا تا افزایش چشمگیر بیکاران در اسپانیا

به گزارش شاتر عکاسی، جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا از اعتراف رئیس کمیسیون اروپایی به رفتار نادرست با ایتالیا که بیشترین آسیب از بحران کرونا را دیده و همچنین افزایش چشمگیر بیکاران در اسپانیا به دلیل شیوع کرونا حکایت دارد.

کرونا در اروپا، از اعتراف اروپا به خطا در نحوه رفتار با ایتالیا تا افزایش چشمگیر بیکاران در اسپانیا

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اسب سرکش کرونا همچنان در اتحادیه اروپا می تازد و چالش های بیشتری ایجاد می نماید.

جدیدترین رکورد بالای مرگ کرونایی در 24 ساعت در اسپانیا

جدیدترین اخبار کرونا از اتحادیه اروپا رکورد جدید قربانیان کرونا در اسپانیا در عرض 24 ساعت گذشته را نشان می دهد. آمارها نشان می دهد که در عرض 24 ساعت گذشته 950 نفر دیگر در اسپانیا در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. این خبر را وزارت بهداشت اسپانیا ظهر امروز اعلام نمود. پیش از آن نیز این کشور در 5 روز پیاپی از بیش از 800 مرگ کرونایی در هر 24 ساعت خبر داده بود. به این ترتیب در اسپانیا در مجموع تا به حال حدود 10 هزار نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

در جریان شیوع بحران کرونا در اروپا نوربرت روتگن، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آلمان هم خواهان تنظیم مجدد ساختار ناتو در این دوران شده است.

وی تاکید نمود که ناتو باید بخصوص به دلیل شیوع این بحران خود را از نو تعریف کند.

افزایش شمار بیکاران در اسپانیا

شیوع بحران کرونا در اسپانیا همچنین شمار بیکاران در این کشور را افزایش داده است. وزارت کار اسپانیا اعلام نمود که در ماه مارس حدود 300 هزار بیکار به جمع بیکاران این کشور افزوده شده است که صعود حدود 9.3 درصدی بیکاران را نشان می دهد. به این ترتیب در حال حاضر حدود 3.5 میلیون اسپانیایی هیچ شغلی ندارند که این بالاترین نرخ بیکاری در این کشور از آوریل سال 2017 است.

به دلیل شیوع ویروس کرونا در آلمان کلینیک ها در این کشور شمار تخت های مراقبت های ویژه را از 28 هزار به 40 هزار افزایش داده اند.همچنین شمار تخت های دارای دستگاه تنفسی مصنوعی هم از 20 هزار به حدود 30 هزار افزایش پیدا نموده است.

اولاف شواتز ، وزیر دارایی آلمان هم در مبارزه علیه ویروس کرونا اقدامات یاریی اروپایی به مبلغ حداقل 200 میلیارد یورو را درخواست نموده است.

گسترش کرونا در اردوگاه های پناهندگان یونان

یونان هم روز پنج شنبه یک اردوگاه پناهندگان در نزدیکی آتن را به دلیل شیوع ویروس کرونا قرنطینه کرد. بر اساس گزارش های منتشر شده تست کرونای حدود 21 پناهنده در این اردوگاه پناهندگان مثبت اعلام شده است.

در یونان تا به حال حدود 1415 نفر به کرونا مبتلا شده و50 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. این نگرانی در یونان وجود دارد که ویروس کرونا به اردوگاه های پر ازدحام پناهندگان در جزایر یونان سرایت کند.

هشدار 13 کشور اروپایی درباره تضعیف دموکراسی در اروپا در سایه بحران کرونا

آلمان و دوازده کشور اروپایی دیگر هم درباره اقدامات اضطراری کرونایی که می تواند حاکمیت قانون، دموکراسی و ارزش های اساسی را نقض کند هشدار داده اند.

نخست وزیر مجارستان اخیرا به دلیل شیوع کرونا اختیارات گسترده ای را بدون رای مجلس برای خود در نظر گرفته است.

کشور هلند هم خواهان ایجاد یک صندوق بین المللی برای کشورهایی که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده اند شد.

با توجه به شیوع گسترده کرونا در بین بیماران و کارکنان کلینیکی در مونیخ این کلینیک موقتا عملکرد عادی این بیمارستان را به حال تعلیق درآورده و بیمار جدیدی را نمی پذیرد.

آلمان همچنین اولین بیماران سخت کرونایی از هلند را برای درمان پذیرفته است.

نگاهی به آمار تصاعدی مبتلایان و قربانیان کرونا در کشورهای مهم اروپایی

شیوع کرونا در ایتالیا به عنوان کانون این بحران در قاره سبز ادامه دارد ودر این کشور تا به حال 110574 نفر به این بیماری مبتلا شده و 13155 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 110238 نفر به این بیماری مبتلا شده و 10003 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم کرونا به شدت گسترش پیدا نموده و تا به حال 78115 نفر را آلوده و 944 نفر را هم به کام مرگ کشانده است.

در فرانسه هم تا به حال 56989 نفر به کرونا مبتلا شده و 4032 نفر هم در اثر ابتلا به لین بیماری جان خود را از دست داده اند.

صدر اعظم آلمان هم در پی شیوع کرونا در خانه های سالمندان این کشور حمایت ویژه از این موسسات را ضروری دانست.

اعتراف کمیسیون اروپایی به خطا در نحوه رفتار با ایتالیای کرونا زده

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم به خطای اتحادیه اروپا در نحوه رفتار با ایتالیا در بحران کرونا اعتراف نموده و وعده یاری های اقتصادی برای کارگران را داد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در اوایل بحران خیلی ها تنها به مسائل خود فکر می کردند گفت: این رفتار مضر است و باید از آن جلوگیری کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 937

به "کرونا در اروپا، از اعتراف اروپا به خطا در نحوه رفتار با ایتالیا تا افزایش چشمگیر بیکاران در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از اعتراف اروپا به خطا در نحوه رفتار با ایتالیا تا افزایش چشمگیر بیکاران در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید