کدام استان ها در شرایط قرمز کرونا هستند؟

به گزارش شاتر عکاسی، سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به فرایند افزایشی بیماری کرونا در کشور، از افزایش شهرستان های قرمز کرونا به 187 شهرستان اطلاع داد.

کدام استان ها در شرایط قرمز کرونا هستند؟

به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، گفت: بر اساس آخرین اطلاعات واصله از شیوع بیماری در شهرستان های کشور شاهد افزایش تعداد شهرستان های دارای شرایط قرمز در استان های آذربایجان غربی، اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی. سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی همدان و یزد هستیم. در مجموع تعداد شهرستان های دارای شرایط قرمز در کشور از 158 شهرستان در هفته گذشته به 187 شهرستان در هفته جاری رسیده است.

وی درباره میزان رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور حدود 42 درصد گزارش شده است که متاسفانه به کمترین میزان خود ظرف دو ماه گذشته رسیده است.

لاری درباره بازرسی های اجرا شده اظهار کرد: طی 10 روز گذشته بیش از 250 هزار بازرسی از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و کارگاهی در سطح کشور اجرا شده که تعداد 9 هزار مورد از اماکن مذکور به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و تعداد 650 مورد از آن ها پلمب شده اند.

وی تاکید نمود: با توجه به فرایند رو به رشد بیماری در کشور لزوم تقویت درکی واحد از این خطر واحد که ماه هاست گریبانگیر مردم کشورمان شده است، امری اجتناب ناپذیر است و مطمئنا همکاری مردم در عمل به توصیه های بهداشتی مهم ترین اصل در قطع زنجیره بیماری است.

منبع: فرارو
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1256

به "کدام استان ها در شرایط قرمز کرونا هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام استان ها در شرایط قرمز کرونا هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید