پوتین و علی اف درباره مرکز دیده بانی ترکیه و روسیه رایزنی کردند

به گزارش شاتر عکاسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشا تودی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و الهام علی اف همتای وی از جمهوری آذربایجان امروز شنبه به صورت تلفنی با یکدیگر تبادل نظر کردند.

پوتین و علی اف درباره مرکز دیده بانی ترکیه و روسیه رایزنی کردند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری آذربایجان در این خصوص اعلام شده است که دو طرف در این تماس تلفنی درباره آغاز به کار مرکز مشترک روسیه و ترکیه برای نظارت بر آتش بس در منطقه قره باغ به بحث و گفتگو پرداختند.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید که رئیس جمهور روسیه و همتای وی از جمهوری آذربایجان در این تماس تلفنی ابراز اطمینان کردند که آغاز به کار این مرکز به صلح و ثبات در منطقه یاری می نماید.

این در حالیست که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ساعاتی پیش با صدور بیانیه ای بیان کرد که فعالیت مرکز دیده بانی مشترک نیروهای ترکیه و روسیه در چارچوب نظارت بر آتش بس در منطقه قره باغ امروز شنبه رسما آغاز به کار نموده است.

بر اساس اعلام رویترز، این مرکز که دو کشور در نوامبر سال گذشته میلادی درباره راه اندازی آن توافق نموده بودند، رسماً در منطقه آغ دام واقع در جمهوری آذربایجان کار خود را آغاز نموده است.

تفاهم نامه مربوط به تاسیس مرکز دیده بانی مشترک ترکیه و روسیه بین خلوصی آکار و سرگئی شویگو وزرای دفاع ترکیه و روسیه در 11 نوامبر سال 2020 امضاء شد.

دُور جدید درگیری های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان که از ششم مهر ماه آغاز شده بود، ماه گذشته با میانجیگری روسیه و امضای توافق صلح میان رؤسای جمهوری روسیه و آذربایجان و همچنین نخست وزیر ارمنستان به انتها رسید.

به موجب این توافق، ارمنستان متعهد به خروج از مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1476

به "پوتین و علی اف درباره مرکز دیده بانی ترکیه و روسیه رایزنی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین و علی اف درباره مرکز دیده بانی ترکیه و روسیه رایزنی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید