پمپئو روسیه و کوبا را عامل بحران در ونزوئلا دانست

به گزارش شاتر عکاسی، تهران - خبرنگاران - وزیر خارجه آمریکا با انتقاد از شرکت روس نفت به دلیل خرید نفت ونزوئلا مدعی شد که روسیه و کوبا بحران کنونی در این کشور را به وجود آورده اند.

پمپئو روسیه و کوبا را عامل بحران در ونزوئلا دانست

به گزارش بامداد سه شنبه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری سی ان ان، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت که شرکت روسی روس نفت با خرید نفت از شرکت پترولئوس دی ونزوئلا با نقض تحریم های واشنگتن از دولت نیکلاس مادورو حمایت می کند.

پمپئو همچنین افزود: کوبا قدرت امپریالیستی اصلی در ونزوئلا است. هیچ کشوری به اندازه کمونیست های هاوانا برای کشتار و بدبختی ونزوئلایی ها، از جمله ارتشیان این کشور و خانواده های آنان، تلاش نکرده است.

وی مدعی شد که کوبا و روسیه بحران کنونی در ونزوئلا را به وجود آورده اند.

روز گذشته وزارت خزانه داری آمریکا یک بانک مستقر در مسکو را به بهانه دور زدن تحریم ها علیه ونزوئلا تحریم کرد.

واشنگتن ضمن تحریم صنعت نفت ونزوئلا، دارایی های مقام های ارشد دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور را مسدود و صدور ویزا برای آنها را ممنوع کرده است.

خوان گوایدو رئیس مجلس ملی ونزوئلا پس از مراسم تحلیف مادورو برای دوره دوم ریاست جمهوری اش، خود را رئیس دولت موقت در این کشور خوانده و خواستار حمایت بین المللی از خود و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و برخی از کشورهای آمریکای جنوبی هم در این اقدام از واشنگتن تبعیت کردند.

شبد**9416**1379

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 173

به "پمپئو روسیه و کوبا را عامل بحران در ونزوئلا دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو روسیه و کوبا را عامل بحران در ونزوئلا دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید