هشدار اتحادیه اروپا در خصوص حمله ترکیه به سوریه

به گزارش شاتر عکاسی، اتحادیه اروپا ضمن هشدار نسبت به پیامدهای عملیات جدید نظامی ترکیه در شمال سوریه توضیح داد که این اقدام سبب راه افتادن موج جدیدی از مهاجران به سوی کشورهای اروپایی می گردد.

هشدار اتحادیه اروپا در خصوص حمله ترکیه به سوریه

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری د. پ. آ آلمان، مایا کوسیانچیچ سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: لشکرکشی جدید ترکیه به شمال شرقی سوریه نه تنها وضعیت مردم این منطقه را بغرنج تر نموده و به آوارگی عده ای زیادی می انجامد، بلکه کوشش های سیاسی جاری را نیز به مخاطره خواهد انداخت.

امروز همچنین رسانه ها از شروع عقب نشینی نظامیان آمریکایی از منطقه قامشلی واقع در شمال شرق سوریه خبر دادند.

همچنین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد خروج نظامیان این کشور از شمال سوریه در توئیتی نوشت: زمان آن رسیده که آمریکا از جنگ های بی خاتمه مضحک در منطقه غرب آسیا رها گردد.

این در حالیست که نمودهای سوریه واشنگتن را متهم به عهدشکنی نموده و بر این باورند که خروج نیروهای آمریکا از این منطقه نه تنها به مناقشه و جنگ داخلی در سوریه ابعاد جدیدی خواهد بخشید، بلکه به مبارزه مشترک علیه داعش نیز آسیب خواهد رساند.

عقب نشینی نیروهای آمریکا از مناطق شمالی و شرقی سوریه پس از تماس تلفنی رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا انجام شده است.

اردوغان در این تماس تلفنی نسبت به انفعال آمریکا در راستای اجرای توافق مربوط به ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه ابراز ناخرسندی نموده بود.

ترکیه بر آن است که حدود دو میلیون آواره سوری را پس از ایجاد این منطقه حائل به سوریه بازگرداند.

پیشتر نیز آمریکا اعلام نموده بود که برای مانع شدن از درگیری با نیروهای ترکیه، اقدام به عقب نشینی از مناطق شمالی سوریه خواهد نمود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 421

به "هشدار اتحادیه اروپا در خصوص حمله ترکیه به سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار اتحادیه اروپا در خصوص حمله ترکیه به سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید