نماینده مجلس پاکستان: تاکید ترامپ بر خروج از افغانستان برای انحراف افکار عمومی است

به گزارش شاتر عکاسی، یک عضو مجلس پاکستان گفت که ترامپ برای تحریف افکار عمومی از مدیریت کرونا توسط دولتش موضوع خروج نیروها از افغانستان را مطرح نموده است.

نماینده مجلس پاکستان: تاکید ترامپ بر خروج از افغانستان برای انحراف افکار عمومی است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سحر کامران نماینده مجلس پاکستان با اشاره به انتخابات پیشروی آمریکا گفت که تاکید ترامپ برای خروج نیروها از افغانستان کوشش واشنگتن برای انحراف افکار عمومی از بحران کنونی آمریکا است که به دلیل مدیریت کرونا توسط دولت ترامپ بوجود آمده است.

کامران در این باره گفت: فشارهای زیادی بر دولت ترامپ به دلیل مدیریت ویروس کرونا و افزایش تعداد کشته ها وجود دارد. ترامپ می خواهد برای نمایش نیز که شده به یک پیروزی برسد و توجه عموم را از شرایط کنونی منحرف کند. کوشش برای خروج نیروها از افغانستان باید با کوشش برای پیروزی مجدد در انتخابات آینده در ماه نوامبر دیده گردد.

به گزارش اسپوتنیک، این عضو مجلس پاکستان اضافه نمود که باوجود فشار ترامپ بر پنتاگون بسیار بعید است که واشنگتن نیروهایش از افغانستان را به دلیل همه گیری کرونا خارج کند.

وی ادامه داد: با این منطق آمریکا باید نیروهایش را از مناطق دیگر مانند ایتالیا نیز خارج کند.

شبکه خبری ان بی سی روز دوشنبه در گزارشی به نقل از دو مقام فعلی و یک مقام سابق کاخ سفید فاش کرد که دونالد ترامپ طی روزهای اخیر بارها مشاوران نظامی و امنیت ملی خود را برای خارج کردن تمامی نیروهای آمریکایی از افغانستان در بحبوحه بحران کرونا تحت فشار گذاشته است .

به گفته این مقامات آمریکایی، ترامپ تقریباً هرروز در گفت وگو با مشاوران خود از شرایط نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان در بحبوحه بحران کرونا و احتمال ابتلای آن ها به این بیماری همه گیر گلایه می نماید و آن ها را برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از افغانستان تحت فشار می گذارد.

هفته گذشته نیز الن لرد معاون وزارت دفاع آمریکا در امور لجستیکی و تامین تجهیزات نظامی گفته بود که نزدیک به یک هزار نفر از اتباع آمریکایی که به عنوان نیروی قراردادی پنتاگون در افغانستان کار می نمایند به دلیل شیوع کرونا از این کشور خارج خواهند شد .

براساس آخرین گزارش وزارت دفاع آمریکا 5 هزار و 575 مورد مثبت به ابتلای کرونا میان نظامیان آمریکایی، نیروهای غیرنظامی، نیروهای وابسته و نیروهای قراردادی ارتش آمریکا در سراسر دنیا وجود دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1014

به "نماینده مجلس پاکستان: تاکید ترامپ بر خروج از افغانستان برای انحراف افکار عمومی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مجلس پاکستان: تاکید ترامپ بر خروج از افغانستان برای انحراف افکار عمومی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید