نخستین هنرستان تهران شهربازی شد ، بهره کشی ادامه دار شهرداری از تاریخ تهران ؛ وسط سی تیر شهربازی زدند

به گزارش شاتر عکاسی، شهربازی موقت شاهکار جدید شهرداری تهران وسط خیابان سی تیر آن هم در هنرستان تاریخی پایتخت است.

نخستین هنرستان تهران شهربازی شد ، بهره کشی ادامه دار شهرداری از تاریخ تهران ؛ وسط سی تیر شهربازی زدند

خبرنگاران: سی تیر پیش از اینکه با بوی کباب و چربی آلوده گردد، خیابان ادیان تهران بود. خیابانی وسط بافت تاریخی شهر که با وجود ترافیک گاه و بی گاهش گذر آرامی بود که جداره آن بناهای تاریخی و موزه های فراوان داشت اما بیشتر تهرانی آن را به خاطر قرار دریافت مسجد، کلیسا، کنیسه و آتشکده در کنار هم به گذر ادیان تهران می شناختند. این روزها اما سی تیر با بوی دود کبابی ها، غذا و شلوغی شناخته می گردد. حالا پس از ده ها غرفه اغذیه فروشی، ناگهان یک شهر بازی موقت نیز به سی تیر اضافه شده است.

شهردار قبلی اغذیه آورد ؛ شهردار جدید شهر بازی!

شهردار اسبق منطقه 12 تهران در دوره قالیباف طی یک طرح پر سر و صدا خیابان سی تیر را سنگفرش کرد. سنگفرشی که از ابتدا توجیهی نداشت به یک باره عاملی برای راه انداختن کارناوال اغذیه فروشی در خیابان سی تیر شد. اتفاقی که صدای اعتراض شورای شهر سابق را به دنبال داشت. با این وجود روند اجاره دادن و در آمدزایی از سی تیر ادامه پیدا کرد و شورای شهر جدید نیز به موضوع نحوه واگذاری این خیابان با اجاره های چند ده میلیونی ورود نکرد. شهردار فعلی منطقه 12 حالا به کارناوال اغذیه فروش ها، شهر بازی را نیز اضافه نموده است.

این بار حیاط مدرسه تاریخی هنرستان فنی تهران تبدیل به شهر بازی موقت شده تا شهرداری تهران روند بهره کشی مالی از خیابان سی تیر را وارد مرحله ای جدید کند. تصاویری از این شهربازی را در ادامه ببینید:

خط قرمزی که نادیده گرفته شد

زمانی که پروژه سی تیر در ورودی جنوبی این خیابان و در جنب موزه ملی آغاز به کار کرد، مدیر موزه ملی ایران اظهار داشت که حریم پنجره های موزه ایران باستان خط قرمز این طرح است و اجازه نخواهد داد که این دکه رو به روی بنای موزه ایران باستان برپا شوند. بعد از مدتی اما خط قرمز مدیر موزه ملی ایران با کشیده شده این دکه ها به سراسر خیابان سی تیر شکسته شد. این دکه ها حالا در سراسر حریم موزه ملی برپا شده اند و مدیران موزه ملی نیز به آن عادت نموده اند.

شورای شهر و میراث فرهنگی همچنان بی خیال!

با وجود دریافت اجاره بهای سنگین از غرفه داران خیابان سی تیر، مسائل رفت و آمد با بستن خیابان، اعتراض اهالی سی تیر و مسائلی که برای موزه ملی پیش آمده شورای شهر و میراث فرهنگی در برابر طرح های عجیب و غریب در سی تیر سکوت نموده اند. خیابانی که روزگاری پاتوق تهرانگردها بود تا آرامش باغ ها و خانه های قدیمی را تماشا نمایند و سری به موزه های شهر بزنند این روزها مملو از صدای خواننده های سطحی پاپ و دود اجاق های اغذیه پزهاست. روند رو به گسترش طرح استریت فود سی تیر به داخل بناهای تاریخی این خیابان حالا تاریخ سی تیر را تهدید می نماید.

منبع: چمدان
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 294

به "نخستین هنرستان تهران شهربازی شد ، بهره کشی ادامه دار شهرداری از تاریخ تهران ؛ وسط سی تیر شهربازی زدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین هنرستان تهران شهربازی شد ، بهره کشی ادامه دار شهرداری از تاریخ تهران ؛ وسط سی تیر شهربازی زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید