موسوی: از هر اقدامی که به حفظ تمامیت ارضی ملی سوریه منجر گردد استقبال می کنیم

به گزارش شاتر عکاسی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به توافق سران روسیه و ترکیه در مورد تحولات شمال سوریه گفت: ایران از هر اقدامی که به حفظ تمامیت ارضی، تقویت حاکمیت ملی و بازگشت ثبات و آرامش به منطقه منجر گردد استقبال می نماید.

موسوی: از هر اقدامی که به حفظ تمامیت ارضی ملی سوریه منجر گردد استقبال می کنیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توافق سران روسیه و ترکیه در مورد تحولات شمال سوریه گفت: ایران از هر اقدامی که به حفظ تمامیت ارضی، تقویت حاکمیت ملی و بازگشت ثبات و آرامش به منطقه منجر گردد استقبال می نماید و در این راستا تفاهم حاصله میان فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه برای انتها دادن به درگیری ها در شمال سوریه را قدم مثبتی برای بازگشت ثبات و آرامش به منطقه می داند.

سید عباس موسوی اضافه کرد: امیدواریم رسیدن به این تفاهم موجبات برطرف نگرانی های امنیتی ترکیه از یک سو و حفظ تمامیت ارضی و تقویت حاکمیت ملی سوریه از سوی دیگر را فراهم نماید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران همیشه هوادار مصاحبه و روش های مسالمت آمیز حل و فصل اختلافات بوده و بر همین اساس همیشه طرفین اختلافات را به مذاکره برای رسیدن به تفاهم ترغیب نموده و به همین دلیل توافق آدانا را مبنای مناسبی برای برطرف نگرانی های ترکیه و سوریه می داند و در این راه از هرگونه مساعدتی برای مصاحبه و ایجاد تفاهم میان آنکارا و دمشق دریغ نمی نماید.

موسوی حضور نیرو های خارجی در شمال سوریه را موجب تامین امنیت در منطقه ندانست و تاکید نمود راه چاره مسائل منطقه، درون منطقه ای است و خروج نیرو های آمریکایی از منطقه موجب بازگشت امنیت و آرامش خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین خاطر نشان کرد: خوشبختانه اثرات سازو کار روند آستانه در تامین صلح و امنیت در سوریه با تشکیل کمیته قانون اساسی در آینده نزدیک نمود بارزتری پیدا نموده و اطینان داریم قدمی بزرگ در بازگشت ثبات و آرامش دائمی در سوریه محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 512

به "موسوی: از هر اقدامی که به حفظ تمامیت ارضی ملی سوریه منجر گردد استقبال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی: از هر اقدامی که به حفظ تمامیت ارضی ملی سوریه منجر گردد استقبال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید