مهلت 9 روزه به نخست وزیر تایلند برای برطرف اتهام سوءاستفاده از قدرت

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران: دادگاه قانون اساسی تایلند از فرصت 9 روزه به نخست وزیر این کشور برای جمع آوری مدارک و دفاع از خود در برابر اتهام سوءاستفاده از قدرت اطلاع داد.

مهلت 9 روزه به نخست وزیر تایلند برای برطرف اتهام سوءاستفاده از قدرت

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ دادگاه قانون اساسی تایلند امروز (چهارشنبه) تا 12 اردیبهشت به نخست وزیر این کشور فرصت داد تا در برابر اتهامات وارده درباره سوءاستفاده از قدرت مدارک لازم را تهیه و به دفاع از خود دفاع بپردازد.

سومریت چایوگون، سخنگوی دادگاه قانون اساسی خاطرنشان کرد: به نخست وزیر تا دوم ماه می فرصت داده می گردد تا از خود دفاع نموده و مدارک بیشتری تهیه کند.

اتهامات مربوط به انتقال رئیس شورای امنیتی در سال2011 است که به اعتقاد مخالفان با هدف بهره برداری از حزب پوئه تای صورت گرفت. درصورت گناهکار شناخته شدن شیناواترا وی احتمالا مجبور به کناره گیری از قدرت خواهد شد و به اعتقاد بعضی کارشناسان سیاسی کل دولت این کشور نیز باید به همراه وی برکنار گردد.

یینگلوک که رهبری دولت موقت را با اختیاراتی محدود در اختیار دارد به مدت 6 ماه است که با اعتراضات، تظاهرات خیابانی و همچنین چالش های مختلف قانونی علیه خود روبرو است که از ماه فوریه تشدید شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 404

به "مهلت 9 روزه به نخست وزیر تایلند برای برطرف اتهام سوءاستفاده از قدرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت 9 روزه به نخست وزیر تایلند برای برطرف اتهام سوءاستفاده از قدرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید