معافیتهای تحریمی آمریکا تنها از گروههای تروریستی پشتیبانی می نماید

به گزارش شاتر عکاسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، بشار جعفری نماینده دولت سوریه در سازمان ملل متحد به صراحت گفت که تحریمهای اِعمالی آمریکا علیه دمشق، دولت سوریه را در بحبوجه شیوع بیماری همه گیر کرونا از ارائه مراقبتهای پزشکی کافی به شهروندان سوری باز می دارد و در مقابل کمکهایی که به عنوان بخشی از معافیتهای تحریمی از سوی آمریکا ارائه می شوند، تنها از گروههای تروریستی در شمال سوریه پیشتیبانی می نمایند.

معافیتهای تحریمی آمریکا تنها از گروههای تروریستی پشتیبانی می نماید

وی در جریان یک سمینار آنلاین (وبینار) به وسیله شبکه یوتیوب گفت که تداوم این تدابیر تنبیهی و غیرقانونی با هدف تضعیف توان بخش درمانی دولتی و خصوصی در سوریه جهت وارد کردن داروها و تجهیزات درمانی است که به وسیله اعمال تدابیر قهری یکجانبه علیه بخش بانکی سوریه به ویژه در حوزه نقل و انتقال به وسیله بانک خارجی صورت می گیرد.

این نماینده سوریه در سازمان ملل در ادامه اضافه نمود که شرکتهای خارجی از امضای قرارداد با مؤسسات درمانی سوریه خودداری می نمایند زیرا بیم آن دارند که هدف این تحریمها قرار گیرند.

بشار جعفری همچنین تأکید کرد که تمام معافیتهایی که دولت ایالات متحده بر این تحریمها قائل شده است، تنها کمکهایی است که از گروههای تروریستی [در شمال سوریه] پشتیبانی می نماید.

جعفری همچنین بیان کرد که دولت آمریکا اجازه ارسال کمکهای بشردوستانه ای را صادر می نماید که به گفته این نماینده سوریه شامل ارسال تسلیحات، تنها برای گروههای تروریستی در شمال غرب و شمال شرق سوریه می گردد.

این در حالی است که در ماه آوریل، دفتر کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل (OHCHR) بیان کرد که کارشناسان حقوق بشری از دولت ایالات متحده خواسته اند تا برای تضمین عملکرد بدون مانع و تأخیر زنجیره تأمین محصولات پزشکی در جریان همه گیری بیماری کرونا، تحریمهای مالی علیه چندین کشور دنیا را لغو نماید؛ درخواستی که مقامات آمریکا آشکارا آن را نادیده گرفتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1032

به "معافیتهای تحریمی آمریکا تنها از گروههای تروریستی پشتیبانی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیتهای تحریمی آمریکا تنها از گروههای تروریستی پشتیبانی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید