مراقبت های لازم در پیشگیری از وقوع آتش سوزی

به گزارش شاتر عکاسی، منابع طبیعی استان مرکزی نسبت به آتش سوزی در مراتع هشدار داد.

مراقبت های لازم در پیشگیری از وقوع آتش سوزی

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از اراک ؛ حمیدرضا مرادی، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: با توجه به بارش های مناسب بهاره و پوشش کیفی مراتع نیاز است که با نزدیک شدن به فصل گرما مراقبت های لازم در پیشگیری از وقوع آتش سوزی رعایت شود.

حمید رضا مرادی افزود: با گرم شدن هوا پوشش گیاهی موجود مراتع رو به خشکی می رود و پرتاب ته سیگار و یا انداختن استکان و لیوان در مراتع می تواند عامل آتش سوزی شده و دامنه گسترده ای را در منابع طبیعی استان دچار خسارت کند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی ادامه داد: در هفته های آینده افزایش درجه حرارت هوا رخ می دهد که موجب خشکیدگی علوفه ها در مراتع و جنگل ها می شود و نیاز است بهره برداران، مردم و گردشگران برای پیشگیری از حریق و نابودی عرصه های طبیعی، اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دهند.

وی از مردم خواست: در صورت نیاز به افروختن آتش، موارد ایمنی را به دقت رعایت و قبل از ترک محل از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

مرادی به شهروندان توصیه کرد: هنگام گردش در طبیعت از انداختن ته سیگار یا کبریت روشن روی زمین و یا روشن کردن آتش به منظور تفریح خودداری کنند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی ادامه داد: به منظور پیشگیری و مقابله با آتش سوزی های احتمالی از عرصه های طبیعی استان مرکزی برای آمادگی هرچه بیشتر دستگاه های کمیته بحران نامه هایی به فرمانداران، دهیاری ها و دستگاه های عضو این ستاد ارسال شده است.

وی افزود: همچنین برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی در مراتع تقسیم بندی و واگذاری خاموش کردن آتش هر بخش به دستگاه های مختلف در حال انجام است.

گفتنی است، استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

ت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 213

به "مراقبت های لازم در پیشگیری از وقوع آتش سوزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقبت های لازم در پیشگیری از وقوع آتش سوزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید