مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز خواهان ابطال مصوبه قانون تبدیل شرایط کارکنان شورای شهر شد

به گزارش شاتر عکاسی، مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز پیرامون ابطال مصوبه خلاف قانون تبدیل شرایط کارکنان شرکتی شورای شهر شیراز نامه ای به استاندار استان ارسال کرد.

مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز خواهان ابطال مصوبه قانون تبدیل شرایط کارکنان شورای شهر شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز پیرامون ابطال مصوبه خلاف قانون تبدیل شرایط کارکنان شرکتی شورای شهر شیراز نامه ای به استاندار استان ارسال کرد.

متن این نامه به توضیح زیر است:

جناب آقای رحیمی

استاندار محترم فارس

باسلام

احتراما، همانگونه که مستحضرید بخش عمده نارضایتی ها در بین اقشار مختلف جامعه علی الخصوص جوانان شایسته و تحصیلنموده بیش از آنکه وابسته به عوامل بیرونی، تحریم و... باشد ناشی از تبعیض، بی عدالتی و بی توجهی به حقوق اساسی مردم بلاخص عملکرد برخلاف چاچوب های قانونی و ضوابط اداری و بکارگیری نزدیکان سیاسی و خانوادگی مسئولین در حوزه مسئولیت خویش میباشد. از آنجمله میتوان به مصوبه جلسه علنی به تاریخ 99/02/31 شورای اسلامی پیرامون تبدیل شرایط تعدادی از کارکنان شرکتی که به اعتراف خود اعضای شورای شهر شیراز بدون هیچ گونه محک علمی وارد شهرداری شده اند؛ اشاره نمود.

بر اساس مصوبه مذکور، این افراد به وسیله آزمون داخلی و مصاحبه از بین نیرو های بخش خصوصی شاغل در شهرداری تبدیل شرایط خواهند یافت. این مصوبه مستند به:

بند 9 اصل 3 و اصل 28 قانون اساسی که بیان میکند: هرنوع استخدام در دستگاه های اجرایی و نهادصورت برابر و بدون تبعیض در اختیار عموم مردم و واجدین صلاحیت قرار گیرد.

بر اساس بخشنامه شماره 153839 - 7/9/96 سازمان اداری و استخدامی کشور، هرگونه جذب و به کارگیری نیروی انسانی در قالب قرارداد حجمی ممنوع است.

بر اساس ماده 41 قانون مدیریت و خدمات کشوری، رعایت مراتب شایستگی و برابری فرصت ها الزامی است و همچنین مبتنی بر مادۀ 44 همین قانون به کارگیری افراد در دستگاه های اجرایی منوط به پذیرفته شدن در آزمون عمومی که به صورت عمومی نشر اگهی می گردد، شده.با قوانین مربوطه مغایرت داشته وعمل به این مصوبه تخلف از قوانین محسوب می گردد.

متاسفانه علیرغم اینکه مصوبه شورا با قوانین مذکور مغایرت داشته وبرخلاف اصل عدالت و شایسته سالاری می باشد، فرمانداری شهرستان شیراز اقدام به تایید مصوبه مذکور نموده است. خواهشمند است ضمن پیگیری موضوع و برخورد قانونی با خاطیان، دستور فرمایید ضمن ابطال مصوبه مذکور و توقف تبدیل شرایط توسط شهرداری شیراز، جهت رعایت حقوق جوانان جویای کار و رعایت عدالت در تخصیص فرصت های شغلی؛ استخدام در پست های بلاتصدی شهردای به وسیله فراخوان فراگیر عمومی و برگزاری آزمونی فراگیر و بدون محدودیت دنبال گردد. همچنین جذب و ادامه همکاری با نیرو های شرکتی که مخالف قوانین کشور بوده و صراحتا توسط سازمان برنامه و بودجه منع شده، جلوگیری به عمل آید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1063

به "مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز خواهان ابطال مصوبه قانون تبدیل شرایط کارکنان شورای شهر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز خواهان ابطال مصوبه قانون تبدیل شرایط کارکنان شورای شهر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید