مارک زاکربرگ جایی در بیمارستان سانفرانسیسکو ندارد؟ ، تلاشها برای حذف نام مدیرعامل فیسبوک ادامه دارد

به گزارش شاتر عکاسی، گروهی از معترضان به سیاست های مدیرعامل فیسبوک؛ مارک زاکربرگ، در اقدامی نمادین نام او را از روی تابلوی بیمارستان سانفرانسیسکو حذف کردند. این اقدام در اعتراض به مسائلی انجام گرفت که فیسبوک در ماههای اخیر با آن روبرو است. اما شاید برایتان پرسش باشد که اصلا نام زاکربرگ روی تابلوی بیمارستان سانفرانسیسکو چه می نماید؟

مارک زاکربرگ جایی در بیمارستان سانفرانسیسکو ندارد؟ ، تلاشها برای حذف نام مدیرعامل فیسبوک ادامه دارد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، در سال 2015 مارک زاکربرگ و همسرش مبلغ 75 میلیون دلار را به بیمارستان سانفرانسیسکو اهدا کردند و این حرکت باعث شد مدیران بیمارستان نیز تصمیم بگیرند نام مارک زاکربرگ را به بیمارستان خود اضافه نمایند. این در حالی است که 7 سال قبلتر از آن یعنی در سال 2008 گزوهی از مردم محلی برای حمایت از بیمارستان، مبلغ 887 میلیون دلار را جمع آوری و به بیمارستان اهدا کردند اما هیچ تغییری در نام بیمارستان داده نشد.

منتفدان می گویند این رفتار بیمارستان نشان می دهد که تنها مایلند یاریها را از اشخاص مطرح و بیش از حد ثروتمند دریافت نمایند و نه تنها به این افراد تابلوی نام هدیه دهند، بلکه یاری نمایند مالیات دهی آنان نیز روی روال و غلتک بیفتد.

بر همین اساس نیز گروهی از منتقدان این ماجرا نام زاکربرگ را با نوار چسب های پهن پوشاندند. اما فارغ زاز مردم محلی برخی از سیاستمداران نیز به این ماجرا اعتراض نموده اند. برای مثال آرون پزکین، فرماندار سان فرانسیسکو، از وکیل شهر درخواست نموده است تا نام مارک زاکربرگ را از بیمارستان حذف کند.

این اولین بار است که یک سیاستمدار در سان فرانسیسکو خواهان حذف نام زاکربرگ شده است و این نشان دهنده کاهش محبوبیت فیسبوک است.

اوایل امسال نیز پرستاران در بیمارستان عمومی زاکربرگ در سان فرانسیسکو اعتراض کردند که مایل نیستند نام بیمارستانشان به جای سانفرانسیسکو، زاکربرگ سانفرانسیسکو خوانده گردد.

تا این لحظه مارک زاکربرگ نسبت به ماجراهای مذکور واکنش خاصی نشان نداده است و ظاهرا بی تفاوت مانده است. ساشا کوتلر، یکی از پرستاران این بیمارستان می گوید: به نظر می رسد سیاستمداران هم ضدای ما را شنیده اند و می دانند استفاده از نام زاکربرگ در سر در بیمارستان ما تا چه حد حقارت آمیز است. آن هم برای یاری به اصطلاح انسان دوستانه. امیدوارم فیسبوک دیگر در مورد حریم خصوصی و نقض آن صحبتی نکند چون واقعا خنده دار است.

اما سوزان اهر لیچ، مدیر کل بیمارستان عمومی سان فرانسیسکو، از تغییر نام به زاکربرگ دفاع نموده و آن را عجیب نمی داند با این حال در خصوص حرف نام زاکربرگ اظهار نظر خاصی ننموده است. اهرلیچ گفت: نامگذاری بیمارستان یک امر مهم در مسئله بشردوستی است که اهدانمایندگان دیگر را تشویق می نماید به بیمارستان ها و نهادهای عمومی یاری هایی سخاوتمندانه نمایند.

نظر شما چیست؟ آیا واقعا نام زاکربرگ روی سر در بیمارستان اضافی است؟

منبع: انتخاب
انتشار: 3 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 105

به "مارک زاکربرگ جایی در بیمارستان سانفرانسیسکو ندارد؟ ، تلاشها برای حذف نام مدیرعامل فیسبوک ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مارک زاکربرگ جایی در بیمارستان سانفرانسیسکو ندارد؟ ، تلاشها برای حذف نام مدیرعامل فیسبوک ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید