لاوروف: روسیه سیاست کاهش وابستگی به دلار آمریکا را ادامه می دهد

به گزارش شاتر عکاسی، وزیر خارجه روسیه گفت: در شرایط ادامه اعمال تحریم های آمریکا، مسکو میخواهد به تدریج وابستگی اقتصاد خود به دلار آمریکا را کاهش و در تسویه حساب های خود از ارزهای ملی استفاده کند تا از روابط دوجانبه با شرکای خود حفاظت کند.

لاوروف: روسیه سیاست کاهش وابستگی به دلار آمریکا را ادامه می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، در شرایط اعمال تحریم های ایالات متحده، این کشور همچنان به خط مشی خود در جهت کاهش وابستگی اقتصاد روسیه به دلار آمریکا و گسترش تسویه حساب های مالی خود با استفاده از ارزهای ملی ادامه می دهد.

وزیر خارجه روسیه در آستانه سفر خود به دهلی نو، در مصاحبه ای اختصاصی با روزنامه تایمز هند گفت: با توجه به استفاده روزافزون دولت آمریکا از ابزارهای مالی اعمال فشارهای تحریمی و اقدامات محدودکننده مالی، روسیه همچنان به دنبال کاهش تدریجی وابستگی اقتصاد خود به دلار است. ما همزمان با شرکای اصلی خود، از جمله هند ، در حال کار به روی ساز وکارهای مالی و قانونی هستیم که تأثیر منفی محدودیت ها در توسعه روابط دوجانبه تجاری و سرمایه گذاری و به خصوص همکاری های دفاعی-نظامی را کاهش دهیم.

لاوروف با اشاره به اینکه، یکی از جهت گیری های دارای اولویت، گسترش تسویه حساب های مالی بر اساس ارزهای ملی است، اضافه نمود: در ماه ژوئن و تبر سال گذشته ، توافق نامه های بین دولتی مربوطه برای تسویه حساب های مالی و پرداخت ها با کشورهای چین و ترکیه منعقد شد. در چارچوب گروه بریکس هم توافقاتی برای افتتاح متقابل حساب های مربوطه توسط بانک های مرکزی کشورهای عضو حاصل شده است.

وی یادآور شد: ما جلوگیری از درگیر شدن با مسائل مربوط به استفاده از دلار در تسویه حساب های متقابل، به عنوان یک واکنش واقع بینانه نسبت به غیرقابل پیش بینی بودن سیاست مالی ایالات متحده و سوءاستفاده آشکار واشنگتن از شرایط دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی، اقداماتی را در نظر گرفته ایم.

سرگئی لاوروف همچنین خاطرنشان کرد که فدراسیون روسیه و هند در حال تهیه توافقنامه جدید بین دولتی در زمینه حمایت متقابل از سرمایه گذاری هستند که این اقدام از سرمایه گذاران دو کشور در برابر عوامل خارجی محافظت خواهد نمود.

وزیر امور خارجه روسیه سه شنبه شب 14 ژانویه (24 دی ماه) برای یک ملاقات رسمی وارد دهلی نو شد. انتظار می رود که وی در طول این سفر و مذاکرات خود با مقامات بلندپایه هند، چشم انداز همکاری های دوجانبه را مورد آنالیز قرار دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 721

به "لاوروف: روسیه سیاست کاهش وابستگی به دلار آمریکا را ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: روسیه سیاست کاهش وابستگی به دلار آمریکا را ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید