لاوروف کوشش آمریکا برای سرقت نفت سوریه را غیرقانونی خواند

به گزارش شاتر عکاسی، وزیر خارجه روسیه در سخنانی نسبت به بازگشت نیروهای آمریکا به مناطق شمالی سوریه و استقرار آنها در نزدیکی میادین نفتی این کشور واکنش نشان داد.

لاوروف کوشش آمریکا برای سرقت نفت سوریه را غیرقانونی خواند

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با زهراب مناتساکیان، همتای ارمنستانی خود با اشاره به بازگشت بخشی از نیروهای آمریکا به مناطق شمالی سوریه، اظهار کرد: کوشش آمریکا برای سرقت (اموال) سوریه و تسلط بر میادین نفتی آن غیر قانونی است و هیچ چیز مثبتی برای حل و فصل بحران این کشور به همراه ندارد.

وی اضافه کرد: آنچه آمریکا در شمال سوریه انجام می دهد تنها یک منبع تهدید جدی دیگر برای سوریه است.

لاوروف در ادامه توضیح داد: ارتش دولت سوریه باید در سریع ترین زمان ممکن تسلط تمامی اراضی این کشور؛ ازجمله میادین نفتی را به دست بگیرد و این مسأله به انتها دادن به اعتبار تروریسم و حل و فصل تمامی مسائل مربوط به فرایند سیاسی این کشور یاری خواهد نمود.

دست کم 500 نیروی آمریکایی که اخیرا در نتیجه عملیات نظامی ترکیه علیه نمودها از نقاطی در شمال و شمال شرق سوریه به عراق عقب نشینی نموده بودند، با تجهیزات متعدد بار دیگر به شمال شرق سوریه بازگشته اند و توجیه آنها ممانعت از رسیدن عناصر داعش به میادین نفتی سوریه است!،ایسنا

بیشتر بخوانید،لاوروف: پیشرفت قابل توجهی در فرایند سیاسی سوریه داشته ایم

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 567

به "لاوروف کوشش آمریکا برای سرقت نفت سوریه را غیرقانونی خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف کوشش آمریکا برای سرقت نفت سوریه را غیرقانونی خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید