لاوروف: انقلاب های رنگین در آمریکای لاتین تنش ها را افزایش می دهد

به گزارش شاتر عکاسی، وزارت خارجه روسیه درباره خطر انقلاب های رنگین برای کشورهای آمریکای لاتین هشدار داد.

لاوروف: انقلاب های رنگین در آمریکای لاتین تنش ها را افزایش می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) هشدار داد وقوع انقلاب های رنگین در کشورهای آمریکای لاتین می تواند منجر به افزایش تنش ها و درگیری شود.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک لاوروف در جریان دیدار با دنیس مونکادا وزیر خارجه نیکاراگوئه، تلاش برخی دولت ها برای اجرای انقلاب رنگین در کشورهای آمریکایی لاتین را محکوم کرد.

وی بعد از این دیدار گفت: با توجه شرایط کنونی در آمریکای لاتین و کارائیب، شاهد تحولات پیچیده، بعضا چند وجهی و متناقض سیاسی و اقتصادی-اجتماعی بوده ایم. ما توافق داریم که تلاش های اجرا شده در این منطقه برای تکرار سناریوی بدنام انقلاب های رنگین، می تواند تنش های منطقه ای را به شکل خطرناکی افزایش دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی مسکو تاکید کرد که وقوع تنش و درگیری قطعا در خدمت تقویت جایگاه آمریکای لاتین به عنوان مرکز یک جهان نوظهور چند قطبی نخواهد بود.

لاوروف ضمن اشاره به مخالفت روسیه با هرگونه دخالت خارجی در امور نیکاراگوئه، توضیح داد: [مسکو] قویاً معتقد است که مردم نیکاراگوئه باید سرنوشت خود را مشخص کرده و تلاش ها برای تحمیل وقایع بر نیکاراگوئه را نمی پذیریم.

پیشتر مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در ادامه دخالت های کشورش در امور داخلی کشورهای آمریکای لاتین، تلویحا به حمایت واشنگتن از تظاهرات ها در برخی کشورهای این منطقه اذعان کرد. (جزئیات بیشتر)

این اظهارات در حالی است که برخی کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا، کلمبیا، اکوادور، بولیوی و شیلی طی هفته های اخیر با اعتراضات گسترده مردمی، ناآرامی و برخی آشوب ها دست وپنجه نرم می کنند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 632

به "لاوروف: انقلاب های رنگین در آمریکای لاتین تنش ها را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: انقلاب های رنگین در آمریکای لاتین تنش ها را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید