فرانسه به دنبال خروج از ائتلاف آمریکایی؛ زمزمه خروج نیروهای انگلیسی از سوریه

به گزارش شاتر عکاسی، مقامات فرانسوی از احتمال خروج نیروهای این کشور از ائتلاف خودخوانده آمریکایی علیه داعش اطلاع داد.

فرانسه به دنبال خروج از ائتلاف آمریکایی؛ زمزمه خروج نیروهای انگلیسی از سوریه

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع مطلع در دولت این کشور گزارش داد با توجه به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، فرانسه خروج نیروهای نظامی خود از ائتلاف خودخوانده آمریکایی علیه داعش را در دست آنالیز دارد.

مقامات دولت فرانسه هنوز به صورت رسمی در این خصوص اظهار نظر ننموده اند.

ساعتی پیش شبکه خبری اسکای نیوز نیز به نقل از منابع مطلع در دولت انگلیس گزارش داد که این کشور میخواهد نیروهای ویژه خود را از خاک سوریه خارج کند. دولت انگلیس نیز هنوز در این خصوص رسماً اطلاع رسانی ننموده و منابع وابسته به اسکای نیوز نیز در مورد اینکه خروج نیروهای انگلیسی از سوریه چه زمانی شروع خواهد شد، اطلاعاتی را فاش ننموده اند.

از هفته گذشته در پی اعلام خروج نیروهای آمریکایی از مناطق شمال شرقی سوریه، ارتش ترکیه نیروها و ادوات نظامی خود را در مرز مشترک با سوریه مستقر کرد و پایان از روز چهارشنبه 9 اکتبر (17 مهر) نیز عملیات نظامی خود علیه نیروهای کُرد متحد آمریکا را شروع کرد.

خروج نیروهای آمریکایی از شمال شرقی سوریه که به عنوان چراغ سبزی برای اقدام نظامی ترکیه علیه کُردهای متحد آمریکا قلمداد شده، مخالفت نمایندگان ارشد کنگره آمریکا را به دنبال داشته و آنها در مورد پیامدهای این تصمیم به ترامپ هشدار داده اند.

کشورهای اروپایی نیز اقدام نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه را محکوم نموده و بعضی از آنها -از جمله هلند، فرانسه، آلمان و نروژ- صادرات سلاح به ترکیه را به حالت تعلیق درآورده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 397

به "فرانسه به دنبال خروج از ائتلاف آمریکایی؛ زمزمه خروج نیروهای انگلیسی از سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه به دنبال خروج از ائتلاف آمریکایی؛ زمزمه خروج نیروهای انگلیسی از سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید