عضو مجلس عراق: آمریکا علیه نظام دموکراتیک عراق توطئه می کند

به گزارش شاتر عکاسی، عضو مجلس عراق ضمن دعوت از گروه های سیاسی برای درک خطر تهدیدهای آمریکا علیه نظام حکومتی این کشور تاکید کرد هر گونه تلاشی برای کودتا علیه نظام عراق محکوم به شکست است.

عضو مجلس عراق: آمریکا علیه نظام دموکراتیک عراق توطئه می کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فاضل جابر عضو ائتلاف الفتح مجلس عراق روز سه شنبه درباره توطئه ها و تهدیدهای آمریکا علیه نظام عراق هشدار داد و گروه های سیاسی را به ضرورت درک خطر این تهدیدها دعوت کرد.

جابر در اظهاراتی به پایگاه خبری المعلومه گفت: ما هرگز وجود تهدیدها و توطئه های آمریکا علیه نظام دموکراتیک نوین عراق را پنهان نمی کنیم اما دوره کودتاها از زمان تغییر رژیم عراق در سال 2003 به سر آمده است و هر حرف و حدیثی از کودتای نظامی در عراق شکست خورده است به دلیل اینکه نظام حکومتی فعلی مبتنی بر مراکز رهبری متعدداست و یک نظام دموکراتیک محسوب می شود.

عضو مجلس عراق گفت: همه گروه های سیاسی از همه طیف های آن باید شدت خطر تهدیدهای آمریکا را درک کنند که می تواند سیاست تضعیف اقتصادی و تحریم سیاسی آن را پیش ببرد از همین رو جریان های سیاسی عراق باید در قبال مسائل ملی و سرنوشت ساز مواضع خود را یکپارچه کنند، زیرا اتحاد، قوی ترین سلاح برای مقابله با آمریکا و متحدانش در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است.

منابع عراقی درباره احتمال تکرار واقعه شورش زندان الحسکه سوریه و فرار زندانیان داعشی از آنجا درباره عراق هشدار دادند و گفتند خبرهایی درباره تلاش برای فراری دادن سرکرده های تروریست ها و چهره های رژیم سابق از زندان الحوت در استان ذی قار وجود دارد.

در همین حال منابع عراقی و آمریکایی از احتمال حمله جدید آمریکا علیه مواضع نظامی در عراق در آینده قریب خبر دادند و گفتند آمریکا به هر طریقی تلاش می کند بر خلاف خواسته دولت و ملت عراق در این کشور بماند، از همین رو سعی در هدف دریافت مواضع گروه های مقاومت در عراق را دارد که مخالف قاطع اشغالگری آمریکایی ها در خاک کشورشان هستند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 935

به "عضو مجلس عراق: آمریکا علیه نظام دموکراتیک عراق توطئه می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو مجلس عراق: آمریکا علیه نظام دموکراتیک عراق توطئه می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید