عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان مطرح نمود؛ جزئیات آزمون اصلح مهارت آموزان، آزمون مرداد 98 برگزار می گردد

به گزارش شاتر عکاسی، کچوئیان با اشاره به جزئیات اجرای آزمون مهارت آموزان گفت: این آزمون مرداد سال 98 برگزار می گردد.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان مطرح نمود؛ جزئیات آزمون اصلح مهارت آموزان، آزمون مرداد 98 برگزار می گردد

به گزارش ، رضا کچوئیان سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، از الگوی تصویب شده فرایند ارزشیابی صلاحیت حرفه ای مهارت آموزان ورودی 96 و 97 اطلاع داد و با اشاره به تهیه و تنظیم مدلی جدید به منظور ارزشیابی شایستگی های حرفه ای مهارت آموزان اظهار کرد: بر اساس این مدل و با توجه به ماهیت دوره مهارت آموزی معلمی، همه بخش های مرتبط با برنامه درسی و فرهنگی دوره یک ساله مهارت آموزان ورودی 96 و 97 ارزیابی خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان برنامه اصلح برای 2 گروه مهارت آموز را شامل چهار مؤلفه دانست و در تشریح امتیازات این مولفه ها اضافه کرد: مؤلفه تدریس عملی دارای 275 امتیاز، مؤلفه فرهنگی 275 امتیاز، مؤلفه آزمون کتبی عملکردی 225 امتیاز و مؤلفه آزمون کتبی چندگزینه ای دارای 225 امتیاز است.

کچوئیان در ادامه کسب 65 درصد امتیاز در هر یک از چهار مؤلفه برای دریافت گواهی صلاحیت حرفه ای معلمی را الزامی خواند و اظهار کرد: بر اساس مدل تهیه شده، آزمون کتبی چندگزینه ای شامل شایستگی های مرتبط با دروس ارائه شده به صورت مجازی، سواد علمی و محتوایی پایه برای دروس مرتبط با رشته تدریس در دوره آموزش عمومی برحسب رشته مهارت آموزی، تحلیل کتب و برنامه درسی برای دروس مرتبط با رشته تدریس در دوره آموزش عمومی برحسب رشته مهارت آموزی 225 نمره را شامل می گردد.

وی همچنین شایستگی های حرفه ای مرتبط با محتوا و مهارت های طراحی، تحلیل، تفسیر و ارزیابی فعالیت ها و موقعیت های مختلف تدریس و یادگیری را شامل غالب دروس دوره مهارت آموزی دانست و توضیح داد: مهارت های یاد شده با سقف 225 امتیاز آزمون کتبی عملکردی سنجیده خواهد شد.

سنجش از همه دروس دوره مهارت آموزی در آزمون

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در ادامه از تدوین موقعیت های عملکردی کتبی برای محتوا و فرایند تدریس و یادگیری هر رشته سخن گفت و اضافه کرد: مهارت آموزان با آموخته ها و تجارب خود در قالبی معین برای هر موقعیت اقدام به طراحی، تحلیل، تفسیر و ارزیابی خواهند کرد.

کچوئیان تاکید نمود: در طراحی موقعیت ها از همه دروس دوره مهارت آموزی استفاده خواهد شد و ضروری است شرکت کنندگان، نظامی از دانش، بینش و مهارت های آموخته شده خود را برای پاسخگویی به کار گیرند.

استاد دانشگاه سنجش مؤلفه تدریس عملی برابر با راهنمای اعلام شده برنامه درسی و درس کارورزی معاونت آموزشی را با سقف 275 امتیاز اعلام و اظهار کرد: مؤلفه فرهنگی هم با دارا بودن 275 امتیاز در 2بخش، سنجش خواهد شد، بخشی از آن در قالب ارزیابی فعالیت ها، پوشه کار فرهنگی و پروژه های مربوط به آن و بخشی دیگر همزمان با آزمون کتبی چندگزینه ای سنجش خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان با الزامی برشمردن کسب حداقل 146/25 نمره از مؤلفه کتبی چندگزینه ای، 146/25 نمره از مؤلفه کتبی عملکردی، 178/75 از مؤلفه تدریس عملی و 178/75 از مؤلفه فرهنگی، شرط ورود به آزمون های کتبی را خاتمه پودمان ها و کسب نمره و معدل قبولی برابر با آیین نامه ابلاغ شده معاونت آموزشی بیان کرد.

کچوئیان سپری کردن آزمون اصلح را شرط لازم برای دریافت گواهی صلاحیت حرفه ای اعلام نمود و اضافه کرد: مهارت آموزانی که پیروز به کسب این گواهی نشوند برای معین تکلیف به وزارت آموزش و پرورش معرفی خواهند شد.

مهارت آموزان یک بار مجاز به شرکت در آزمون هستند

وی، خطاب به مهارت آموزان ورودی سال 95 گفت: مهارت آموزانی که پودمان های آموزشی خود را با پیروزیت گذرانده، ولی در فرایند اصلح جبرانی پیروز به دریافت گواهی صلاحیت حرفه ای نشده اند در صورت موافقت وزارت آموزش و پرورش فقط یک بار مجاز به شرکت در ارزشیابی هستند، ارزیابی این مهارت آموزان هم تفاوتی با مهارت آموزان ورودی سال های 96 و 97 نخواهد داشت.

این مقام مسئول بخش کتبی اصلح را شامل مؤلفه های کتبی چندگزینه ای، عملکردی و فرهنگی ذکر کرد و اضافه کرد: این بخش از آزمون کتبی در مرداد ماه سال 1398 برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، با اشاره به دقت نظر و برنامه ریزی جامع و کامل در راستای اجرای فرایند اصلح امسال توضیح داد: همه سرفصل های برنامه درسی مهارت آموزان به همراه دانش و مهارت های مورد احتیاج یک معلم شایسته، از اهم مؤلفه های کتبی اصلح به شمار می رود.

وی در خاتمه اعلام اسامی دروس آزمون و منابع پیشنهادی این فرایند را بلاموضوع خواند و با تاکید بر برگزاری آزمون بر پایه برنامه درسی دوره و مهارت ها و شایستگی های معلمی از اعلام جزئیات آزمون در آینده اطلاع داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 157

به "عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان مطرح نمود؛ جزئیات آزمون اصلح مهارت آموزان، آزمون مرداد 98 برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان مطرح نمود؛ جزئیات آزمون اصلح مهارت آموزان، آزمون مرداد 98 برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید