عراق، دستور عبدالمهدی برای انتقال پادگان ها به بیرون از شهرها

به گزارش شاتر عکاسی، نخست وزیر عراق ضمن دستور برای تحقیق درباره حادثه انفجار اخیر خواهان انتقال پادگان ها به خارج از شهرها شد.

عراق، دستور عبدالمهدی برای انتقال پادگان ها به بیرون از شهرها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الفرات، دفتر عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در بیانیه ای بیان کرد که نخست وزیر دستور تحقیق فراگیر با مشارکت تمام دستگاه های مسئول درباره حادثه انفجار انبار مهمات در پادگان الصقر و ارائه گزارش نهایی در این زمینه ظرف یک هفته را صادر نموده است.

بر اساس این بیانیه عبدالمهدی خواهان جبران خسارت های وارده به مردم در نتیجه این حادثه شده است.

عبدالمهدی همچنین دستور کامل کردن برنامه های فراگیر برای انتقال انبارها و پادگان های وزارت دفاع و کشور و داوطلب مردمی و عشایری و دیگر گروه هایی که در نبرد علیه داعش شرکت نموده اند به خارج از شهرها شده است.

نخست وزیر عراق گفت که وجود پادگان های نظامی یا انبارهای مهمات خارج از برنامه و دستورات صادر شده غیرقانونی است و بر اساس قانون با اینگونه موارد برخورد خواهد شد.

عبدالمهدی همچنین تمام مجوزهای صادر شده برای پرواز هواپیماهای شناسایی و جنگنده ها و بالگردها و پهپادها بر حریم هوایی عراق را لغو و تاکید نمود که مجوزها باید به صورت انحصاری از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح و نماینده او صادر شوند.

نخست وزیر عراق تاکید نمود که هرگونه هواپیما که بر خلاف این دستور پرواز کند هواپیمای متخاصم محسوب شده و پدافند هوایی فورا با آن مقابله خواهد نمود.

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت عراق گفت که توهین و تعرض به ارتش و فداکاری های آن تعرض به عراق محسوب می گردد.

وی در صفحه خود بر روی توئیتر نوشت: برای ارتش شجاع ما که نماینده همه عراقی ها از هر مذهب و نژادی است ارزش و احترام زیادی قائل هستیم و به نیروهای شجاع ارتش عراق و سایر نیروهای قهرمان در نهادهای امنیتی که از وطن دفاع نموده و تروریست ها را از کشور بیرون راندند درود می فرستیم.حکیم در انتها نوشت: ارتش سپر کشور است.

انتقاد ائتلاف سائرون از عملکرد عبدالمهدی

رامی السکینی نماینده ائتلاف سائرون در مجلس عراق گفت که این ائتلاف در صورت ادامه اداره امور کشور به شکل فعلی از سوی عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق آماده سلب اعتماد از او است.

ائتلاف سائرون نخست وزیر را به شکست در اداره امور کشور متهم کرد.

عبدالمهدی: حشد الشعبی گروه ویژه نیروهای مسلح است

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 272

به "عراق، دستور عبدالمهدی برای انتقال پادگان ها به بیرون از شهرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، دستور عبدالمهدی برای انتقال پادگان ها به بیرون از شهرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید