شورای امنیت خواهان توقف فوری درگیری ها در ناگورنو-قره باغ شد

به گزارش شاتر عکاسی، شورای امنیت سازمان ملل متحد سه شنبه خواهان توقف فوری درگیری ها در ناگورنو-قره باغ شد. این شورا همچنین نسبت به بروز درگیری ها ابراز نگرانی نموده و استفاده از قوه قهریه را محکوم کرد.

شورای امنیت خواهان توقف فوری درگیری ها در ناگورنو-قره باغ شد

جهت دریافت خدمات هزینه ساخت ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شورای امنیت سه شنبه نشستی غیر علنی برگزار نموده و درباره درگیری ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان که از یکشنبه شروع شده اند، رایزنی صورت گرفت.

سفیر نیجر در سازمان ملل متحد در بیانیه ای گفت: اعضای شورای امنیت درباره گزارش هایی از تحرکات نظامی تمام عیار در امتداد خط تماس در منطقه تماس ناگورنو-قره باغ ابراز نگرانی کردند. اعضای شورای امنیت همچنین از موضع دبیرکل سازمان ملل متحد که از طرفین خواسته تا فورا درگیری را متوقف نموده، از تنش ها بکاهند و بدون تاخیر به مذاکرات معنادار بپیوندند، حمایت کردند.

سفیر نیجر همچنین گفت، اعضای شورای امنیت تمایل دارند تا هر آنچه می توانند برای کاستن از تنش های موجود انجام دهند. او گفت، شورای امنیت بروز تلفات را محکوم می نماید و همانند آنتونیو گوترش از طرفین می خواهد تا با توقف درگیری به مذاکرات بازگردند.

به گفته سفیر نیجر در سازمان ملل متحد، شورای امنیت همچنین از نقش سازمان امنیت و همکاری اروپا در گروه مینسک حمایت نموده و از طرفین خواست با آنها همکاری داشته باشند.

پیشتر کشورهای بسیاری از جمله روسیه، آلمان و فرانسه از طرف های درگیر خواستند خویشتنداری نشان دهند. ترکیه هم اظهار داشت هرگونه کمکی که جمهوری آذربایجان بخواهد برای آن تامین می نماید. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1177

به "شورای امنیت خواهان توقف فوری درگیری ها در ناگورنو-قره باغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت خواهان توقف فوری درگیری ها در ناگورنو-قره باغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید