شرایط جدید صدور پروانه ساختمانی و مجوز تخریب در پایتخت ، ارائه کدام نقشه های ساختمانی الزامی شد

به گزارش شاتر عکاسی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با توجه به هوشمندسازی پروانه ساختمانی، از اصلاح فرآیند صدور پروانه ساختمانی به منظور سرعت بخشی به درخواست متقاضیان اطلاع داد.

شرایط جدید صدور پروانه ساختمانی و مجوز تخریب در پایتخت ، ارائه کدام نقشه های ساختمانی الزامی شد

جهت دریافت خدمات محوطه سازی ویلاهای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران، عبدالرضا گلپایگانی با اعلام این خبر گفت: در راستای تسهیل امور متقاضیان صدور پروانه ساختمانی و همچنین افزایش میزان رضایت شهفرایندان، فرآیند صدور هوشمند پروانه ساختمانی توسط اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اصلاح شد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه هدف ما کاهش زمان صدور پروانه و توسعه خدمات الکترونیک شهرسازی است، اضافه کرد: فرآیند اصلاح شده صدور پروانه از 26 بهمن ماه 98 در سامانه شهرسازی اعمال شده است.

وی تأکید کرد: در این فرآیند پروانه شهرسازی در چارچوب ضوابط طرح تفصیلی شهر تهران و به استناد پاکت حجمی و جدول سطح و سطوح ارائه شده توسط مهندس طراح ساختمان صادر می گردد.

گلپایگانی گفت: همچنین در این فرآیند احتیاج به بارگذاری نقشه معماری و استعلاماتی هم چون سازمان آتش نشانی و فضای سبز نیست و پس از دریافت عوارض قانونی برای دریافت پروانه ساخت با مهلت دو ساله، پروانه صادر می گردد.

وی اضافه کرد: در این فرایند ارائه کلیه نقشه های ساختمانی اعم از معماری، سازه، پایدارسازی گود، تأسیسات مکانیکی و برقی الزامی است و باید کلیه ضوابط شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در زمان دریافت پروانه ساخت رعایت شده باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران توضیح داد: چنانچه در فرآیند صدور پروانه ساخت، نقشه معماری بارگذاری شده در چارچوب ضوابط و مقررات طرح تفصیلی با جدول سطح و سطوح پروانه شهرسازی اختلاف داشته باشد، عوارض نهایی بر اساس نقشه تأیید شده جدید محاسبه و مابه التفاوت آن به قیمت روز دریافت می گردد.

گلپایگانی ادامه داد: همچنین امکان صدور مجوز تخریب بنای موجود با نظر مهندس ذیصلاح در سامانه شهرسازی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه هدف ما تسهیل فرآیند ساخت و ساز متقاضیان است، گفت: امکان صدور پروانه تخریب پس از صدور پروانه شهرسازی و به موازات فرآیند صدور پروانه ساخت ایجاد شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 729

به "شرایط جدید صدور پروانه ساختمانی و مجوز تخریب در پایتخت ، ارائه کدام نقشه های ساختمانی الزامی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط جدید صدور پروانه ساختمانی و مجوز تخریب در پایتخت ، ارائه کدام نقشه های ساختمانی الزامی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید