سلاح مرموز کوبا احتمالا حشره کش بوده است

به گزارش شاتر عکاسی، یک آنالیز نشان می دهد، بیماری عجیب دیپلمات های کانادایی و آمریکایی در هاوانا ممکن است ناشی از قرار دریافت در معرض حشره کش ها باشد.

سلاح مرموز کوبا احتمالا حشره کش بوده است

به گزارش خبرنگاران، یک تحقیقات بالینی دریافته است که عارضه های سلامتی مرموزی که در دیپلمات های کانادایی و آمریکایی مستقر در کوبا بروز نموده و مقامات آمریکایی آن را ناشی از حملات صوتی دانسته بودند، ممکن است در اثر نوروتاکسین های موجود در پشه کش ایجاد شده باشد.

به گزارش پایگاه خبری دویچه وله، طبق نتایج این مطالعه، عارضه هایی که در وضعیت سلامتی حدود 40 دیپلمات کانادایی و آمریکایی و خانواده های آن ها ایجاد شده احتمالا به دلیل قرار دریافت در معرض دوز پایین نوروتاکسین ها اجرا شده است.

این عوارض شامل اختلال در بینایی و شنوایی، سرگیجه، خستگی و سردرد غیرمعمول هستند.

بروز این مسائل در وضعیت سلامت دیپلمات های کانادایی و آمریکایی مستقر در کوبا موجب شد که اوتاوا و واشنگتن شمار کارمندان سفارت های خود در هاوانا را کاهش دهند. دولت آمریکا ادعا کرد که این دیپلمات ها مورد حمله تسلیحات صوتی سری قرار گرفته اند.

این تحقیقات که از سوی تیمی وابسته به مرکز ترمیم مغز و موسسه سلامت نُوا اسکاتیا اجرا شده، هیچ اعتباری به نظریه حملات صوتی نداده است.

اِلان فریدمن، نویسنده اصلی این تحقیقات اظهار کرد: گونه های خاصی از سموم وجود دارند که چنین عارضه هایی در سیستم عصبی ایجاد می نمایند؛ مانند حشره کش ها، آفت کش ها، اورگانوفسفات ها و نوروتاکسین های خاص.

کوبا به طور معمول از حشره کش استفاده می نماید تا حشراتی را که ممکن است ناقل بیماری باشند، نابود کند و از سال 2016 برنامه ای را برای جلوگیری از شیوع ویروس زیکا پیش گرفته است. سوابق سفارت ها نشان داده که دفتر و خانه های دیپلمات های آمریکایی و کانادایی در مناطقی قرار داشته که با مواد آفت کش اسپری شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 474

به "سلاح مرموز کوبا احتمالا حشره کش بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلاح مرموز کوبا احتمالا حشره کش بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید