زمین لرزه 6 ریشتری در هرمزگان

به گزارش شاتر عکاسی، زمین لرزه ای به بزرگی 6 ریشتر بامداد پنجشنبه (26 اسفند) مناطقی از استان هرمزگان را لرزاند.

زمین لرزه 6 ریشتری در هرمزگان

به گزارش خبرنگاران، طبق اعلام مرکز لرزه نگاری کشور این زلزله در ساعت 2:45 بامداد پنجشنبه در استان هرمزگان حوالی کوخرد رخ داد.

این زمین لرزه در 27 کیلومتری کوخرد، 38 کیلومتری جناح و 40 کیلومتری بندر چارک (هر سه در استان هرمزگان) به وقوع پیوست.

مرکز این زمین لرزه بعلاوه 165 کیلومتر با بندرعباس - مرکز استان هرمزگان - و 368 کیلومتر با شیراز - مرکز استان فارس - فاصله داشته است.

هنوز از تلفات جانی و اقتصادی احتاقتصادی این زلزله گزارشی منتشر نشده است، اما تیم های ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شده اند.

در همین رابطه، مدیرعامل هلال احمر استان هرمزگان گفت: بعد از وقوع زلزله، ارزیابی تیم های هلال احمر درمورد شرایط روستاهای حوالی کانون زلزله شروع شده و با توجه به عدم برقراری تماس تلفنی با روستاهای دورتر، منتظر گزارش تیم های ارزیابِ اعزام شده به آن منطقه ها هستیم.

وی بعلاوه اظهار کرد: با پیگیری های اجرا شده، به نظر می رسد که بندر لنگه مسئله ای ندارد و در روستاهای بستک نیز خسارت به تعدادی از منازل اعلام شده اما خوشبختانه فعلا گزارشی مبنی بر خسارت جانی اعلام نشده است.

دقایقی بعد از خبر اولیۀ وقوع این زمین لرزه، مرکز لرزه نگاری گزارش داد که دو زلزله 4.1 و 4 ریشتری نیز به ترتیب در ساعت های 2:57 و 3:04 در همان حوالی مرکز زلزله نخست، به وقوع پیوسته و پس لرزه های دیگری نیز به همراه داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 2046

به "زمین لرزه 6 ریشتری در هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین لرزه 6 ریشتری در هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید