روسیه از خنثی سازی حملات داعش در مسکو و دو منطقه دیگر اطلاع داد

به گزارش شاتر عکاسی، سرویس امنیت فدرال روسیه اظهار داشت یک سلسله حملات تروریستی به وسیله سلول های خفته داعش در مسکو و دو منطقه دیگر این کشور را خنثی نموده است.

روسیه از خنثی سازی حملات داعش در مسکو و دو منطقه دیگر اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) امروز دوشنبه گفت یک سلسله حملات تروریستی را خنثی نموده است.

طبق اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، سلسله حملات ترویستی که اخیراً در مسکو، آستراخان و در جمهوری جنوبی کاباردینو-بالکاریا خنثی شد، به وسیله گروهک تروریستی داعش برنامه ریزی شده بود.

به گزارش اسپوتنیک، طبق اعلام این سازمان، در عملیات های خنثی سازی حملات ترویستی، شش عنصر داعش کشته و دو نفر بازداشت شدند.

سرویس امنیت فدرال روسیه در بیانیه ای گفت: از مجموعه ای از اقدامات تروریستی که در تابستان 2021 به وسیله سلول های خفته گروه ترویستی داعش در روسیه برنامه ریزی شده بود، جلوگیری شد. در نتیجه اقدامات صورت گرفته، شش مجرم کشته و دو نفر بازداشت شدند.

طبق این گزارش، یکی از این عناصر قصد داشت یک ماده منفجره دست ساز را در مکانی شلوغ در مسکو منفجر کند که هفته گذشته بازداشت شد.

سازمان امنیت فدرال روسیه اواخر اسفند هم از دستگیری یک عضو داعش که قصد داشت در یک مرکز تجاری در جمهوری ادیگیا (در منطقه قفقاز در جنوب روسیه) بمبی را منفجر کند، اطلاع داد.

در سال های اخیر ده ها عضو و هوادار گروه تروریستی داعش به دست ماموران امنیتی روسیه دستگیر یا کشته شده اند که بعضی از آنان با عناصر به جای مانده داعش در عراق و سوریه ارتباط مستقیم داشتند و از آن ها برای اجرای عملیات های تروریستی در روسیه دستور می گرفتند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 1729

به "روسیه از خنثی سازی حملات داعش در مسکو و دو منطقه دیگر اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه از خنثی سازی حملات داعش در مسکو و دو منطقه دیگر اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید