دیدار وزیران خارجه چین و سوریه ، المعلم مبارزه با تروریسم را اولویت مردم سوریه دانست

به گزارش شاتر عکاسی، خبرنگاران: وزیر خارجه سوریه با درخواست از حامیان گروه های تروریستی برای سرانجام دادن به حمایت های خود از این گروه ها تاکید نمود مبارزه با تروریسم، اولویت مردم سوریه است.

دیدار وزیران خارجه چین و سوریه ، المعلم مبارزه با تروریسم را اولویت مردم سوریه دانست

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه در دیدار با وانگ لی همتای چینی خود در حاشیه کنفرانس ژنو 2 راه های موفقیت این کنفرانس را آنالیز کرد.

ولید المعلم در این دیدار تاکید نمود مبارزه با تروریسم، اولویت مردم سوریه است و راه را برای شروع روند سیاسی و گفت و گو میان سوری ها بدون هرگونه دخالت خارجی هموار می نماید.

المعلم خاطر نشان کرد کسانی که در کنفرانس حضور دارند، نمایندگان مخالفان سوری نیستند و کشورهای حامی این افراد باید به دخالت های خود خاتمه داده تا سوری هایی که نمایندگان مخالفان ملی در داخل سوریه هستند بتوانند در زمینه بازگرداندن امنیت و ثبات گام بردارند.

وزیر خارجه سوریه توضیح داد گفت و گو باید به داخل سوریه منتقل گردد، زیرا فقط مردم سوریه درباره آینده خود تصمیم می گیرند.

در این دیدار، وزیر خارجه چین بر موضع ثابت کشورش در مورد بحران سوریه تاکید و اظهار داشت هرگز نمی توان راهکار های خارجی را بر مردم سوریه تحمیل کرد و تنها مردم این کشور هستند که حق مشخص سرنوشت و آینده خود را دارند.

وی اضافه نمود چین با توجه به پایبندی خود به اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد و به ویژه دخالت نکردن در امور داخلی کشورهای دیگر، هر آنچه را طرف های مختلف سوری به وسیله توافق و بدون هرگونه دخالت خارجی بپذیرند، مورد حمایت قرار خواهد داد.

وانگ لی خاطر نشان کرد چین از مشارکت تمام طیف های جامعه سوریه به استثنای کسانی که به ارتکاب تروریسم دست می زنند، استقبال می نماید.

وزیر خارجه چین همچنین بر ادامه همکاری مالی کشورش با سوریه تاکید نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 393

به "دیدار وزیران خارجه چین و سوریه ، المعلم مبارزه با تروریسم را اولویت مردم سوریه دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار وزیران خارجه چین و سوریه ، المعلم مبارزه با تروریسم را اولویت مردم سوریه دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید