دبیرکل اتحادیه عرب از نقش دولت سعودی در یمن تقدیر و تشکر کرد

به گزارش شاتر عکاسی، دبیر کل اتحادیه عرب روز سه شنبه با متهم کردن ایران به وخیم کردن شرایط یمن، نقش و اقدامات دولت سعودی در یمن را ستود.

دبیرکل اتحادیه عرب از نقش دولت سعودی در یمن تقدیر و تشکر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب روز سه شنبه در ادعایی از ایران خواست تا دستان خود از یمن را بیرون کشیده و بدون هیچگونه اشاره به حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن، مدعی شد که انصارالله مسئول وخیم شدن اوضاع انسانی در یمن است.

وی که یکصد و پنجاه و دومین نشست وزرای اتحادیه عرب صحبت می کرد از نقش عربستان در حل بحران در جنوب یمن استقبال کرد.

دبیر کل اتحادیه عرب در ادامه گفت که تصمیمان حوثی ها را کشور دیگری اتخاذ می کند و آنها مسئول وخیم تر شدن اوضاع انسانی در یمن هستند.

وی به درگیری های نیروهای عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن با نیروهای جدایی طلب جنوب یمن در استان های شبوة، عدن و ابین نیز اشاره کرد و گفت که این تقسیم بندی های جدید تمامیت ارضی یمن را تهدید می کند.

وی از تلاش عربستان سعودی برای گفت وگو میان طرف های درگیر در جنوب یمن استقبال کرد.

عربستان و امارات به عنوان دو عضو اصلی ائتلاف متجاوز به یمن در پی تشدید درگیری گروه های نیابتی شان در جنوب این کشور، دو روز پیش بیانیه ای مشترک صادر کردند تا به اختلافات دولت مستعفی یمن (متحد ریاض) و المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب یمن، متحد ابوظبی) انتها دهند.

به همین دلیل، عربستان سعودی و امارات متحده عربی روز یکشنبه بیانیه ای مشترک برای حمایت از دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی منتشر کردند.(جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: imgshot.ir شناسه مطلب: 391

به "دبیرکل اتحادیه عرب از نقش دولت سعودی در یمن تقدیر و تشکر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرکل اتحادیه عرب از نقش دولت سعودی در یمن تقدیر و تشکر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید